مروری اجمالی بر بازی‌های دو هفته پایانی لیگ برتر؛

تحکم و تزلزل در سرزمین آبی/ جای چرخ‌های تراکتور روی درجه‌های ژنرال

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال‌ روز گذشته با 8 دیدار پیگیری و سرنوشت قهرمانی و سقوط به هفته پایانی کشید.

تحکم و تزلزل در سرزمین آبی/ جای چرخ‌های تراکتور روی درجه‌های ژنرالبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، بازی تیم‌های فوتبال استقلال تهران و تراکتور سازی تبریز از اهمیت بالایی برخوردار بود و شاید به نوعی مهمترین‌ دیدار هفته لقب گرفت و همین اهمیت پس از پایان 90 دقیقه و اتفاقات و رویدادهای بازی نشان داد چرا عنوان پر اهمیت ترین دیدرا را به نام خود ثبت کرده بود.

استقلال تهران نیاز به سهمیه آسیا داشت و روز گذشته با این امید به میدان آمده بود که شاید بتواند غم از دست دادن قهرمانی را با کسب سهمیه تسکین دهد اما چنین نشد. امیر قلعه‌نویی معتقد بود استقلال این روزها تمرینات مناسبی داشته و آماده و مهیا برای پیروزی مقابل تراکتور است.

 سوت آغاز بازی نشان داد تراکتور با مرد پرتغالی برای پیروزی آمده است اما استقلال در همان ابتدای بازی با گلی که دریافت کرد امید هوادارانش را برای کسب سهمیه آسیا کمرنگ کرد.

 آبی پوشان با اشتباه حامد لک توانستد بازی را مساوی کنند اما سامان نریمان جهان با هت تریکش همان بلایی را سر استقلال آورد که مسی نابغه آرژانتین سر بایرن مونیخ آورد.

به هر حال گل چهارم نریمان جهان به استقلال تیر خلاصی بر امیدهای این تیم برای حضور در آسیا بود.

 اکثر کارشناسان معتقدند که قلعه‌نویی دیگر خسته شده و فاقد خلاقیت است و باید فصل آینده استراحت کند بر این اساس استقلال برای فصل آینده به خانه تکانی اساسی نیازدارد.

گفتنی است: تراکتور سازی با پیروزی بر استقلال شانس قهرمانی‌اش در فصل چهاردهم را در خانه اش بیشتر کرد.

نفت تهران- صبای قم؛ نفتی‌ها به سختی از صبا عبور کردند

 نفت تهران به سختی با یک گل توانست از سد صبای قم بگذرد.

به هر حال این بازی مرگ و زندگی برای نفت تهران بود اما نتیجه این بازی برای صبا فرقی نمی‌کرد اگر نفت این بازی را برنده نمی‌شد از کورس قهرمانی خارج شد بر این اساس نفت بازی روان همیشگی را در این بازی ارائه نداد.

 شاگردان منصوریان با این برد توانستند شانس قهرمانی شان را در هفته پایانی افزایش دهند همچنین بازی این تیم مقابل تراکتور سازی در تبریز فینال لیگ چهاردهم لقب گرفته است.

نفت مسجد سلیمان- سپاهان؛خداحافظی مسجد سلیمانی‌ها با لیگ برتر

زرد پوشان اصفهانی کار سختی مقابل تیم تیم قعرنشین مسجد سلیمان نداشتند چرا که نفتی‌ها در طول لیگ چهاردهم نشان دادند که توانایی مواجهه با فوتبال سپاهان و شبیه به آن حتی در خانه شان هم ندارند.

سقوط مسجد سلیمان به لیگ دسته یک زنگ خطری برای دیگر تیم‌هایی می‌تواند باشد که از لیگ دسته یک به برتر صعود می‌کنند و این موضوع را به آنها اثبات می‌کنند که بدون برنامه ریزی و امکانات به سرنوشت نفت مسجد سلیمان دچار می‌شوند.

زرد پوشان اصفهانی که از چند هفته پیش چراغ خاموش به سمت صدر جدول حرکت می‌کردند با برد دلچسب مسجد سلیمان شانسشان را برای قهرمانی در لیگ چهاردهم افزایش دادند.

 به هر حال سرنوشت قهرمانی سپاهان در فصل چهاردهم به بازی فینال گونه تراکتور سازی – نفت تهران در تبریز بستگی دارد.

ذوب آهن- ملوان؛ شانس بالای ذوب برای کسب سهمیه آسیا

 ذوب آهن اصفهان را باید متحول ترین تیم فصل چهاردهم بدانیم تیمی که در نیم فصل اول فانوس به دست بود اما در نیم فصل دوم به یکباره متحول شد و تا کسب سهمیه آسیا پیش رفت.

 یحیی گل محمدی را موفقیت ترین سرمربی لیگ چهاردهم باید معرفی کنیم چرا که توانست تیم ذوب آهن را از این رو به آن رو کند ، به هر حال ذوب آهن با برد مقابل ملوان شانسش رای برای کسب سهمیه آسیا افزایش داد.

 در آن سوی میدان ملوان پس از چند بازی موفقیت آمیز که به علت تغییر مربی رخ داد بعد از آن به روال باخت عادت کرده است اگر جدول به کمک ملوان برای بازی آخر نیامده  بود این تیم نیز سقوطش را به لیگ دسته یک قطعی می‌کرد.

 به هر حال انزلی‌چی‌ها باید برای فصل آینده طرحی نو و تفکر جدیدی را داشته باشند تا به روزهای خوبشان باز گردند.

پیکان- راه آهن؛ راه آهن به ماندن در لیگ امیدوار ماند

تیم راه آهن موقعیت خود را به خوبی درک کرده بود و توانست در یک بازی بسیار حساس تا حدودی خود را از منطقه سقوط خارج کند.

 البته بازی راه آهن- پیکان بسیار بازی پر کشمکش و پر حادثه‌ای بود زیرا لحظه به لحظه بازی یکی از تیم‌ها در معرض سقوط قرار داشت.

 با توجه به اینکه مساوی نیز برای هر دو تیم بسیار خطر ناک بود راه آهن توانست سه امتیاز این بازی را از آن خود کند و این تنها در سایه برتری فیزیکی و بدنی نسبت به حریف رخ داد.

فولاد- پدیده؛ فولادیها‌ چشم انتظار برای کسب سهمیه آسیا

 تیم فولاد در چند بازی گذشته خود دچار افت تاکتیکی بسیار زیادی شده است که دلایل آن ممکن است است به نحوه تمرینات و فشاری که برا ین تیم وارد می‌شود دانست.

 تحمل فشار زیاد بی ارتباط با رقابت در دو لیگ برتر و آسیا نیست اما فولاد اکثر انرژی خود را صرف بازیهای آسیایی کرد، بدون اینکه از این رهگذر نتیجه بگیرد به هر حال فولاد هنوز شانس کسب سهمیه آسیا را دارد در صورتیکه بازی هفته پایانی‌اش را ببرد و ذوب آهن هم برابر حریفش شکست بخورد.

در آن سوی میدان، تیم فوتبال پدیده مشهد به طور واقعی پدیده لیگ چهاردهم بود چرا که در طول فصل فراز و نشیب زیادی داشت و از بالای جدول به پایین جدول نزول پیدا کرد. 
 
سایپا- استقلال خوزستان ؛ شاگردان ویسی به سقوط نزدیک تر شدند 
 
نارنجی پوشان که در چند فصل اخیر همواره در میانه جدول حضور دارند این فصل هم ترک عادت نکردند و در رتبه هفتم قرار دارند. 
 
نتیجه بازی برای نارنجی پوشان اهمیت چندانی نداشت اما برای شاگردان ویسی پراهمیت و حساس بود. 
 
سایپایی ها با اینکه این بازی برایشان مهم نبود اما توانستند با یک بازی جوانمردانه نتیجه بازی را به نفع خود به پایان ببرند، در آن سوی میدان تیم استقلال خوزستان با شکستی که مقابل سایپا متحمل شد وضعیتش را در جدول رده بندی وخیم کرد. 
 
به هر حال استقلال خوزستان برای اینکه در لیگ برتر بماند محکوم به برد مقابل پیکان یکی از تیمهای ته جدولی است، بنابراین باید دید کدامیک از تیمهای استقلال خوزستان و پیکان با لیگ برتر خداحافظی و فصل آینده در لیگ دسته یک بازی می کنند. 
 
گسترش فولاد- پرسپولیس؛ پرسپولیس، گسترش را در لیگ نگه داشت 
 
با توجه به موقعیت پرسپولیس در جدول رده بندی نتیجه این بازی برای این تیم اهمیت چندانی نداشت. 
 
پروفسور در کنفرانس خبری بعد از بازی اعلام کرد که تمرکز بازیکنانش بر روی بازی دربی بود. 
 
به هر حال بعد از شکست پرسپولیس در این بازی سایر تیمهای ته جدولی انتقادشان را از این تیم شروع و بیان کردند پرسپولیس ها با تمام توان مقابل گسترشی‌ها قرار نگرفتند و به نوعی زنگ تبانی را به صدا در آوردند؟! 
 
به هر حال سرخپوشان نشان دادند که بازیهای لیگ برایشان تمام شده است و تمرکزشان را روی بازی دربی و لیگ قهرمانان آسیا گذاشتند. 
 
در آن سوی میدان تیم گسترش فولاد به برد این بازی نیاز مبرم داشت و با کسب سه امتیاز این بازی بقایش را در لیگ برتر قطعی کرد. 

نیم نگاهی به بازی های مهم هفته پایانی
 
دربی سرخابی ها تنها بازی کم هیجان 
 
گفتنی است،  هفته بیست و نهم با همه حواشی و اتفاقاتش به پایان رسید و به جز سقوط نفت مسجد سلیمان به لیگ دست یک وضعیت قهرمانی و سایر تیمهای سقوط کننده مشخص نشد تا بازی های هفته پایانی به اوج حساسیت خود برسد. 
 
بازیهای هفته پایانی لیگ چهاردهم روز جمعه برگزار می شود در آخرین هفته فصل چهاردهم چند بازی در صدر و قعر جدول بسیار اهمیت دارد. 
 
تراکتورسازی - نفت تهران سرآمد همه بازیهای هفته پایانی است چرا که هر تیمی این بازی را ببرد قهرمان لیگ چهاردهم می شود. 
 
همچنین بازی سپاهان - سایپا هم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که زردپوشان اصفهانی با برد این بازی و تساوی تراکتور سازی،‌نفت تهران جشن قهرمانی در خانه برپا می کنند. 
 
بازی ملوان - نفت مسجد سلیمان  هم برای تیمهای ته جدولی مهم است چرا که ملوان نیاز مبرم به سه امتیاز این بازی دارد تا در لیگ برتر بتواند بماند. 
 
به هر حال ملوان شانس خوبی برای عبور از منطقه سقوط دارد زیرا با مسجد سلیمانی بازی دارد که فاقد انگیزه برای بقاء در لیگ برتر است و پرونده‌اش در هفته گذشته در لیگ برتر بسته شد. 
 
استقلال خوزستان - پیکان هم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که هر دو تیم برای بقاء در لیگ برتر می جنگند و باخت هر یک به منزله سقوط به لیگ دسته یک است به شرطی که ملوان نتواند از سد حریفش عبور کند. 
 
بازی راه آهن- گسترش فولاد هم اهمیت زیادی دارد چرا که راه آهن برای بقاء در لیگ برتر نیاز مبرم به سه امتیاز این بازی دارد اگر راه آهن مقابل گسترش مساوی کند به شرطی می ماند که ملوان برابر نفت مسجد سلیمان پیروز نشوند یا بازی پیکان و با استقلال خوزستان مساوی شود. 
 
دیدارهای پدیده- ذوب آهن و صبای قم و فولاد هم از بازیهای مهم هفته پایانی به شمار می آیند تکلیف یکی از سهمیه های آسیا در این بازیها مشخص می شود. 
 
نکته قابل توجه در مورد بازیهای هفته پایانی لیگ برتر این است که فقط دربی سرخابی ها اهمیت چندانی ندارد. 
 
همه این موارد باعث شده است که لیگ چهاردهم از فراز و نشیب منحصر به فردی برخورداری باشد، اگر به این حوادث و اتفاقات فصل چهاردهم، عدم حضور پرسپولیس و استقلال را در بالای جدول اضافه کنیم به خوبی منحصر به فرد بودن لیگ چهاردهم پی خواهیم برد. 
 
ضمن اینکه بازی سرخابی ها در وضعیتی قرار می گیرد که این دو تیم قبل از بازی مقابل یکدیگر 6 گل خوردند و هر دو بازی خود را واگذار کردند و هیچ یک از این دو تیم امید سهمیه و قرار گرفتن در بین چهار تیم بالای جدول را ندارند. 
 
سوال این است کجا رفتند قرمزها و آبی ها، یادشان به خیر! 
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: تیم ، بازی ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار