از ابتداي سال آبي جاري تاكنون

گيلان پربارش‌ترین و هرمزگان کم‌بارش‌ترین استان‌های كشور

استان هرمزگان كم‌بارش‌ترین استان کشور از ابتدای سال آبی جاری گزارش شده و حجم بارش‌های استان در این مدت، 59 ميلي‌متر ثبت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 93) تاكنون، استان‌هاي گيلان و هرمزگان به‌ترتیب پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین استان‌هاي كشور گزارش شده‌اند.

استان گيلان با 975 ميلي‌متر بارش از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، عنوان پربارش‌ترين استان كشور را به خود اختصاص داده است.

میزان بارش استان گيلان درمقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 28 درصد افزایش و در قياس با دوره درازمدت 35 درصد افزایش داشته است.

 از ابتداي سال آبي جاري تاكنون استان چهارمحال و بختیاری با 644 ميلي‌متر بارندگی، پس از گیلان در جایگاه دوم استان‌های پربارش کشور قرار گرفته است.

میزان بارش استان چهارمحال و بختیاری درمقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 13 درصد افزايش یافته است، اما در قياس با دوره درازمدت تغییر چندانی را نشان نمي‌دهد.

همچنين از ابتداي مهرماه سال گذشته تاكنون، در استان مازندران 522 ميلي‌متر بارندگی صورت گرفته که اين ميزان بارش درمقایسه با سال آبی گذشته 13 درصد افزايش یافته است و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 18 درصد افزایش نشان مي‌دهد.

 استان هرمزگان كم‌بارش‌ترین استان کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون گزارش شده و حجم بارش‌های این استان در این مدت، 59 ميلي‌متر ثبت شده است.

میزان بارش استان هرمزگان درمقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 69 درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 65 درصد كاهش نشان می‌دهد.

پس از این استان، سيستان و بلوچستان با 68 ميلي‌متر و سمنان با 81 ميلي‌متر بارندگی از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، دیگر استان‌های كم‌بارش كشور گزارش شده‌اند. 

میزان بارش استان سيستان و بلوچستان درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 39 درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت 26 درصد کاهش نشان می‌دهد.

 میزان بارش استان سمنان نیز درمقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته 37 درصد افزايش و در قیاس با دوره درازمدت 21 درصد کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
علی
۱۲:۰۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
تو منطقه ما اکثر اوقات تا چند روز ابر میاد ولی از بارون خبری نیست نمیدونم حکمت خدا چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۳:۵۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام
منطقه خاور میانه مدتهاست وارد یک فاز خشکسالی شده و این مسئله رو باید به شدت جدی گرفت.اگه الان برای مقابله با این مسئله چاره جویی نشه وارد یک بحران تمام عیار خواهیم شد.
این هشدار رو به مسئولین بدین لطفا
آخرین اخبار