تخت‌روانچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تیم هسته‌ای امروز عازم وین می‌شود/ رایزنی معاونان وزیر خارجه با اشمیت/ برگزاری جلسات کارشناسی در وین

معاون وزیر امورخارجه کشورمان گفت: در این دور از مذاکرات معاونین وزیر خارجه با اشمیت رایزنی خواهندکرد و جلسات کارشناسی نیز برگزار می‌شود.

تیم هسته‌ای فردا عازم وین می‌شود/ رایزنی معاونین وزیر خارجه با اشمیت/ برگزاری جلسات کارشناسی در وین"مجید تخت‌روانچی" معاون وزیر امورخارجه کشورمان و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با دور جدید مذاکرات هسته‌ای اظهارداشت: تیم هسته ای سه شنبه عازم وین می‌شود.

وی تصریح کرد: در این دور از مذاکرات معاونین وزیر خارجه با اشمیت رایزنی خواهند داشت و جلسات کارشناسی نیز برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 به مدت چهار روز در وین و در سطح کارشناسی از سر گرفته می‌شود.

پیش از این نیز "حمید بعیدی‌نژاد" عضو گروه مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: هدف بعدی مذاکرات آینده کم کردن پرانتزها و توافق بر روی موارد اختلاف خواهد بود.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز یکشنبه با بیان این که مذاکرات 1+5 به خوبی پیش می‌رود گفت: ما نگفته‌ایم در این مذاکرات به هر قیمتی که می‌خواهیم به نتیجه برسیم بلکه باید در چارچوبی که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند پیش رویم.(ادامه متن را در اینجا بخوانید)

سخنگوی وزرات امور خارجه نیز در نشست خبری خود پیش از آغاز دور جدید مذاکرات با بیان اینکه موضوعات مذاکرات مشخص است و مذاکرات در حال پیگیری است و تا قبل از تنظیم متن نهایی توافق جامع، اظهارنظر تا زمانی که در متن مکتوب درج نشود، این بحث‌ها قطعی محسوب نمی‌شود، افزود: در بحث بازرسی آن چه که مسلم است، ما تابع یک نظام غیرمتعارف و استثنایی نخواهیم شد. یعنی به عنوان یک کشور عضو NPT و کشوری که پادمان داریم، اجرا می‌کنیم، دقیقاً خواهان این هستیم که مطابق یک عضو و مطابق مقرراتی که همه و سایر کشورهای عضو از آن بهره‌مند هستند، بایستی با ایران رفتار شود و ایران صرفاً‌ در این چارچوب عمل خواهد کرد.

افخم تصریح کرد: ما قطعا قاعده استثنا در برخورد با مباحث هسته‌ای و بازرسی نخواهیم بود و این را به عنوان یک موضع صریح به طرف‌های مذاکره کننده اعلام کرده‌ایم.(ادامه متن را در اینجا بخوانید)

"مجید تخت روانچی" 
عضو تیم هسته‌ای کشورمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون نیز در حال نگارش متن نهایی و ضمائم آن هستیم. این مقطع از مذاکرات بسیار پیچیده و دشوار است. دلیل آن نیز روشن است. شما باید در مورد متون فنی، حقوقی و سیاسی بسیار پیچیده مذاکره و توافق کنید که شاید مجبور باشید در مورد یک جمله ساعت‌ها وقت اختصاص دهید. بعضی اوقات شاید توافق در مورد یک ویرگول مدت‌ها از شما وقت بگیرد.

البته تا به حال پیشرفت‌هایی در زمینه نگارش متن جامع داشته‌ایم ولی کار ادامه دارد و امیدواریم در ادامه مسیر با زیاده‌خواهی روبرو نشویم تا بتوانیم به یک توافق خوب برسیم.‌‌ همان طور که عرض کردم ما تا ۱۰ تیر وقت داریم که مذاکرات را به پایان برسانیم.(ادامه متن را در اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۰۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
با آرزوی موفقیت برای تیم هسته ای
آخرین اخبار