عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد

تبعیض آموزشی در صورت واگذاری مدارس به بخش خصوصی/واگذاری مدارس شکاف ثروتمندان و مستمندان را تشدید می‌کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متأسفانه امروزه با دیدگاه تبعیض‌آمیز در ارائه خدمات آموزشی مواجه هستیم به گونه‌ای که شرایط ویژه‌ای برای تحصیل فرزندان ثروتمندان ایجاد شده است که دانش‌آموزان مناطق محروم از آن بی‌بهره‌اند.

علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:‌ متأسفانه با نوعی تبعیض در ارائه خدمات آموزشی مواجه هستیم به گونه‌ای که افرادی در مدارس ویژه با شهریه‌های هنگفت در حال تحصیل‌اند، می‌توانند از عمده خدمات به روز آموزشی استفاده کنند و در مقابل دانش‌آموزان روستایی هستند که یک معلم 5 پایه درسی را در شرایطی بدون هیچ نوع امکاناتی هدایت و رسیدگی می‌کند.

وی گفت: چنین تفاوت‌هایی با عدالت آموزشی منافات دارد و در این وضعیت واگذاری مدارس به بخش خصوصی نوعی دامن زدن به تبعیض آموزشی است.

وی با بیان اینکه اکنون در برخی مدارس شهریه‌های بالای 17 میلیون تومان اخذ می‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه اندیشه‌ای که در بین برنامه‌سازان وجود دارد، با ماهیت آموزش و پرورش فاصله دارد و عده‌ای سرمایه‌گذاری در این حوزه را سنگین و بی‌فایده می‌دانند در حالیکه آموزش و پرورش تولید علم، نیروی انسانی و در نهایت ثروت را برای کشور ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش مورد غفلت واقع شده و یا به درستی انجام نشده است لذا عده‌ای در این شرایط به فکر قرار دادن هزینه تحصیل بر دوش خانواده‌ها هستند.

سلیمی با تأکید بر اینکه نباید از پول جیب مردم برای توسعه خدمات آموزش و پرورش استفاده شود، گفت: ما با اصل واگذاری مدارس به بخش خصوصی مخالفت داریم، چرا که روند کنونی منجر به واگذاری‌های واقعی و وسیع‌تر می‌شود که می‌تواند به محرومیت دانش‌آموزان مناطق محروم و بسیاری از شهرستان‌ها از تحصیل منجر شود.

وی یادآور شد: بر اساس اصل 30 قانون اساسی، آموزش و پرورش باید در کشور رایگان باشد و کسی دغدغه تأمین پول برای کسب علم و سواد فرزند خود نداشته باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۸:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
فاتحه آموزش و پرورش خونده میشه
آخرین اخبار