رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه؛

آل سعود نه خادم الحرمین بلکه خادم اسرائیل است/رقابت بیش از 120 قاری و حافظ از 86 کشور در سی و دومین مسابقه‌ی بین المللی قرآن

حجت الاسلام محمدی گفت: مسابقات بین المللی قرآن کریم بزرگترین رویداد جهان اسلام و مقدمه عمل به قران در جهت اتحاد مسلمین، استکبار ستیزی و حمایت از مظلومان است.

 به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛حجت الاسلام علی محمدی صبح امروز در نشست خبری سی و دومین مسابقه بین المللی قرآن کریم اظهارداشت: مسابقه بین المللی قرآن کریم بزرگترین رویداد جهان است.

وی بیان کرد: طبق یکی از آیات شریفه خداوند قرآن را برای انذار و راهنمایی همه‌ی بشریت نازل کرده و طبق آیه دیگر رحمت و بشارت برای مسلمین است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: قرآن نشان و پرچم اسلام است که امروز ایران اسلامی مفتخر  است آنرا بدست گرفته وعنادورزی  دشمنان نیز به همین جهت است.

وی با اشاره به حدیث نبوی مبنی بر اینکه " حامل قرآن، پرچمدار قرآن است" تاکید کرد: حافظان، قاریان قرآن و خادمان قرآنی که به فرآمین قرآن عمل کنند پرچمداران قرآن هستند.

مواظب باشید دیگران در عمل به قرآن از شما سبقت نگیرند
حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: عمل به قرآن وظیفه اصلی مسلمین است چرا که حضرت علی(ع) در سفارش به فرزندانش که البته آنرا برای همه‌ی مسلمین به یادگار گذاشته فرمود:" مواظب باشید دیگران در عمل به قرآن از شما سبقت نگیرند."

مسابقات بین المللی قرآن یکی از مقدمه‌ های عمل به قرآن است
وی افزود: مسابقات بین المللی قرآن یکی از مقدمه‌ های عمل به قرآن است چرا که درسایه رقابت حافظان و قاریان ملت ایران با آیات نورانی قرآن انس بیشتری گرفته و از آن در زندگی خود استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اتحاد مسلمین را یکی از دستورات قران دانست و تاکید کرد: اگر چه قرآن از 1400 سال پیش در آیه "اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا" ما را به اتحاد توصیه و از تفرقه نهی کرده است اما آمریکا وصیهونیسم بین الملل قصد ایجاد تفرقه بین مسلمین دارد.

وی با محکوم کردن جنایات آل سعود در قبال مردم بی‌دفاع یمن و سکوت کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر تاکید کرد: در اثر غفلت از قران نقش دولت‌های اسلامی خصوصا آل سعود تغییر کرده به طوری که علی رقم آن که نام خادم الحرمین را برای خود برگزیده اند به آمریکا و اسرائیل خدمت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی مسابقات بین المللی قرآن را دستورد نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: با توجه به تحولات منطقه این مسابقات یکی از عوامل مقابله با توطئه دشمنان قرآن است.

وی با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری از جمله تدبر در قرآن ، سبک زندگی اسلامی را از برنامه های اصلی این دوره از مسابقات دانست و اظهارداشت: مسابقه‌ی بین المللی قرآن منجر به افزاش همدلی امت اسلامی و همچنین تحقق شعر سال یعنی " دولت و مردم همدلی و همزبانی" می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سی و دومین در مسابقات در دو رشته حفظ و قرات با بیش از 120 شرکت کننده بر گزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با دو نماینده شامل آقایان دانش در رشته قرائت و رجبی در رشته حفظ در این مسابقات شرکت می‌کنند.

وی افزود : تا کنون شرکت کنندگان 86 کشور از لحاظ فنی مورد تایید قرار گرفته اند و پیش بینی می‌شود حدود 75 کشور در این مسابقات شرکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی بیان کرد: مرسم افتتاحیه این دوره مصادف با مبعث حضرت رسول و با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار و تا 31 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اختتامیه این دوره روز جمعه اول خرداد برگزار میشود و شنبه دوم خرداد آخرین برنامه ما دیدار مهمانان با مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: داوری این دوره از مسابقات به عهده 22نفر شامل ده داور خارجی، 12 نفر داور داخلی و سه نفر عضو هیأت رئیسه داوران است.

وی همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی که تا 31 اردیبهشت برگزار می‌شود را از برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات دانست و افزود: تاکنون 700اثر خارجی و داخلی شامل کتاب، پایان نامه، مقاله و طرح پژوهشی به دبیر خانه همایش رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی همایش‌ تجلیل از بانوان فعال قرآنی و تجلیل از بانوان پژوهشگر، داور، مدیر و استاد قرآن را از دیگر برنامه‌های جانبی مسابقات بین المللی قرآن کریم برشمرد و بیان کرد: در این همایش از 19 بانوی ایرانی و 7نفر از بانوان فعال قرآنی خارجی تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری 50 کارگاه‌ آموزشی برای عموم مردم با حضور اساتید مجرب و همچنین محافل انس قرآن کریم با حضور قراع ایرانی و خارجی و برنامه‌های مدیحه سرایی و تواشیح توسط گروه‌های پیشکسوت از دیگر برنامه‌های ماست.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به نمایشگاه قرآن برپایی جلسات مشاوره خیمه‌های معرفت با موضوع سبک زندگی اسلامی، جلسات پرسش و پاسخ مسائل اعتقادی و میزگردهای معارفی را از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه قرآن برشمرد و افزود: بخش‌های تخصصی بانوان و کودکان نیز درنمایشگاه قرآن برپا خواهد شد.

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطر نشان کرد: برنامه‌های جنبی‌ای هم مختص میهمانان خارجی برگزار می‌شود که شامل زیارت مرقد حضرت امام (ره)، بازدید از حسینیه جماران و باغ موزه دفاع مقدس و همچنین دیدار با مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار