رئیس اداره اوقاف شهر ری عنوان کرد:

هتک حرمت به آستان مقدس امامزاده عبدالله/ تخریب دیوارهای امامزاده و ساخت دامداری!

دامداری مجاور امامزاده عبدالله برای تصرف زمین این مکان مقدس و ممانعت از ورود زائران اقدام به انباشت کود حیوانی در حیاط و پشت درب امامزاده کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛ امامزاده عبدالله یکی از بقعه های تاریخی و مکان‌های زیارتی قدیمی برای اهالی روستای قلعه نو واقع در بخش حسن‌آباد فشافویه است که قدمت آن به قرن ششم هجری باز می گردد.
امامزاده عبدالله با شش واسطه به جعفر طیار، برادر حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام و با پنج واسطه به حضرت زینب کبری سلام الله علیها منتهی می‌شود و مزار ایشان از سال‌های دور محلی برای ارائه نذورات، حاجت گرفتن و برپایی هیئت‌های عزاداری خصوصاً در ماه‌های محرم و صفر بوده است.
متأسفانه در سالهای اخیر به علت مهاجرت اهالی روستا به شهرهای اطراف و حضور کمرنگ زائران در این مکان مقدس، همسایگان و مجاوران امامزاده در اقدامی فرصت طلبانه و غیرقانونی اقدام به بستن در بقعه امامزاده عبدالله کردند و در پنج سال گذشته علی‌رغم شکایات و پیگیری‌های اداره اوقاف شهرستان ری، درب این محل بر روی مردم و زائران بسته بود.
حجت الاسلام سعید اوتارخانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای آستان مقدس امامزاده عبدالله گفت: به طور معمول بنای امامزادگان در طول زمان مورد نوسازی و ترمیم قرار می گیرد اما بقعه امامزاده عبدالله یک بنای تاریخی است که بدون بازسازی از قرن ششم هجری قدمت داشته و جزء آثار باستانی در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه مالک دامداری همجوار امامزاده عبدالله در پنج سال اخیر به صورت غیر‌قانونی اقدام به تخریب دیوارها و سنگ قبرهای داخل محوطه نموده است، افزود: این فرد متصرف با انباشت کود حیوانی و علوفه در پشت درب امامزاده از ورود مردم محلی  و زائران ممانعت کرده بود اما اقشار متدین و خانواده شهدا و ایثارگران این بی‌حرمتی را تاب نیاوردند و در روز گذشته اقدام به بازگشایی و پاکسازی این مکان مقدس کردند.
حجت الاسلام اوتارخانی در پایان صحبت‌های خود خواستار پیگیری و حضور جدی دستگاه قضایی و دادگاه بخش و همچنین کارشناسان میراث فرهنگی در آستان مقدس امامزاده عبدالله شد.
گفتنی است، بقعه متبرکه امامزاده عبدالله با حضور جمعی از اهالی روستای قلعه نو غبارروبی و عطر افشانی شد و در پایان زیارت پر فیض عاشورا در این مکان مقدس تلاوت گردید.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار