مديرعامل سايپا خبر داد

رشد 400 درصدی تولید و فروش محصولات سایپا دیزل

مديرعامل سايپا ديزل گفت: سال گذشته در توليد و فروش محصولات رشدی 400 درصدی داشتيم و به طور متوسط 27 درصد از سهم بازار خودروهای سنگين در اختيار ما بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ زعفر تنهاپور در مراسم بهره برداري از خط توليد نسل جديد كاميون‌هاي ولوو  fh500  افزود: سال گذشته در بحث كشنده‌ها 42 درصد از سهم بازار ، خودروهاي سبك 26 درصد و خودروهاي باري و كمپرسي 8 درصد از سهم بازار را در اختيار داشتيم.

وي با بيان اين كه سال گذشته بدون فروش اقساطي ، 800 ميليارد تومان فروش داشته ايم، گفت: بنا داريم اين ميزان را امسال به 1250 ميليارد تومان افزايش دهيم.

تنهاپور افزود: با شدت يافتن تحريم‌ها ارتباط ما با شركت ولوو قطع شده بود از اين رو سال گذشته جايگزيني آن را با محصولات چيني انجام داديم و فروش 5 هزار و 300 دستگاه خودرو از محل همين جايگزيني انجام شده است.

وي گفت: خودروهاي چيني حدود 80 درصد از كيفيت محصولات اروپايي را دارا هستند اما قيمت آنها پايين تر است.

تنهاپور افزود: در بحث توسعه كيفيت توليد محصول تجاري با برند سايپا ديزل را در مدل 6 در 4 با مشاركت شركت‌هاي خارجي طراحي کرديم كه اميدواريم امسال اين برند تجاري به پيش فروش برسد.

مدير عامل سايپا ديزل با بيان اين كه تكميل سبد محصول از ديگر اقدامات ما در سال گذشته بود، گفت: در اين باره دو محصول انتخاب شده كه اميدواريم در نيمه دوم امسال محصول جديد باري کمپرسي ما وارد بازار شود و همچنين پيش فروش ميدلام را انجام خواهيم داد.

تنهاپور افزود:‌ مشكلي که خودروسازان تجاري هم اكنون با آن مواجه اند كاهش تقاضا به علت ركود در ساخت و سازها و حمل و نقل است. از اين رو اكنون بهترين فرصت براي جايگزيني خودروهاي جديد با 137 هزار دستگاه خودروي تجاري با عمر بيش از 25 سال است كه قرار شد از محل صرفه جويي سوخت (بند ق تبصره 2 بودجه سال 93 مجلس) امسال 67 هزار دستگاه جايگزين شود.

وي گفت‌: امسال رويكرد ديگر ما همكاري‌هاي مشترك (جوينت وينچر) است كه در اين باره با چند شركت مذاكرات جدي انجام داديم و اميدواريم تا پايان سال قرارداد را نهايي کنيم كه مهمترين آن قرارداد جوينت وينچر با شركت بنز است و با توجه به اين كه اين شركت در توليد خودروهاي سبك ، سنگين ، اتوبوس ، ميني بوس و حتي اتوبوس برقي فعال است اميدواريم بتوانيم با نهايي شدن قرارداد همكاري‌ها را آغاز كنيم.


انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، سایپا ، خودرو ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار