شهرکرد؛

تجهیز بقاع متبرکه کشور به امکانات فرهنگی تخصصی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مراکز فرهنگی قرآنی در 2400 مورد از بقاع متبرکه امامزادگان (ع) در کشور، از تجهیزات فرهنگی تخصصی برخوردار می شوند.

حجت الاسلام احمد شرفخانی در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد با اعلام این خبر گفت: تجهیز مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه به امکانات تخصصی، در راستای تبدیل این اماکن به قطب ها و کانون های فرهنگی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از سال 1391 و با هدف تربیت یک میلیون حافظ قرآن در مدت 4 سال، گفت: تا کنون 860 هزار نفر در کشور در این طرح شرکت کرده اند و سهمیه امسال هم حدود 360 هزار نفر قرآن آموز در استان ها می باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام و با شرکت بیش از 120 حافظ و قاری از بیش از 75 کشور جهان در تهران خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه این رقابت قرآنی، جمعه 25 اردیبهشت ماه جاری و در آستانه عید بزرگ مبعث حضرت رسول اکرم (ص) با حضور رئیس جمهور می باشد.

شرفخانی افزود: مراسم اختتامیه این رقابت بزرگ قرآنی در دو رشته حفظ کل و قرائت هم روز جمعه اول خرداد برگزار خواهد شد.

به گفته شرفخانی، دیدار شرکت کنندگان، میهمانان و جامعه قرآنی کشور با مقام معظم رهبری در شنبه دوم خرداد هم پایان بخش سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خواهد بود.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.