شهرکرد؛

آغاز جشنواره ملی رفتينگ در رودخانه زاینده رود

با یک هفته تأخیر، جشنواره ملی مسابقات رفتینگ با شرکت 28 تیم در رودخانه زاینده رود استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:بهمن عسگري مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری با اعلام اين خبر گفت: جشنواره مسابقات ملی رفتینگ از ساعاتي پیش و با شرکت 28 تيم 5 نفره قايقرانی از سراسر كشور، از محل پل ايل بيگی بر روی رودخانه زاینده رود شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری آغاز و تا 24 اردیبهشت ادامه دارد.

 وي با بيان اينكه در مسير مسابقه، 8 باب دروازه به طول 400 متر شامل پنج عدد موافق و سه عدد مخالف مسير رودخانه بسته شده، افزود: اين مسابقات در چهار ماده اسلالوم (slalom) يك مسافت 400 متری، مارتین (down river) حدود 15 کیلومتر، سرعت (sprint) و موازی (head to head) در دو بخش آقايان و خانم ها برگزار می شود.

 عسگري وجود گروه‌های فعال در بخش رفتینگ به عنوان پایلوت گردشگری ورزشی در این رشته را از دلایل برگزاری اين جشنواره ملی عنوان كرد و تصريح كرد: همچنين وجود آب های خروشان کارون و زاینده رود و رودخانه های دیگر، آب و هوای مطلوب از ديگر دلايل برگزاري مسابقات در استان چهارمحال و بختیاری است.

وي در ادامه با بيان اينكه در اين دوره از مسابقات تيم هايي ازاستان های گيلان، كردستان، فارس، اصفهان و چهارمحال و بختياری حضور دارند خاطرنشان كرد: برترین های این جشنواره از لحاظ سرعت، دقت، زمان و كمترين خطا، به مسابقات بین المللی معرفی خواهند شد.

گفتنی است: قرار بود این جشنواره سراسری از 15 تا 17 اردیبهشت برگزار شود که زمان برگزاری آن، به درخواست کمیته رفتینگ و با یک هفته تأخیر، به 22 تا 24 اردیبهشت موکول شد.


انتهاي پيام/د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.