رهبران اسبق اروپایی خواستار اعمال فشار بیشتر بر نتانیاهو شدند

تعدادی از مقامات اسبق اروپایی در نامه‌ای رسمی خواستار اعمال فشار بیشتر بر کابینه جدید رژیم صهیونیستی شدند.

رهبران اسبق اروپایی خواستار اعمال فشار بیشتر بر نتانیاهو شدندبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی وای نت نیوز؛ گروهی از مقامات اسبق اروپایی نامه‌ای درباره کابینه جدید رژیم صهیونیستی خطاب به "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا و "فدریکا موگرینی،" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارسال کردند. در این نامه بر اعمال فشار بیشتر بر کابینه جدید "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تاکید شده است.

اسامی مقامات سیاسی مطرحی مانند "خاویر سولانا،" دبیر کل سابق ناتو، "میگوئل موراتینوس،" وزیر امور خارجه سابق اسپانیا، "اوبر ودرین،" وزیر امورخارجه سابق فرانسه، "اولاند دریس،" نخست وزیر سابق هلند، "جان بروتن،" نخست وزیر سابق ایرلند و ... در این نامه به چشم می‌خورد.

آنها از "جان کری" و "فدریکا موگرینی" خواستند همزمان با آغاز فعالیت چهارمین کابینه "بنیامین نتانیاهو،" سیاست های خود را در قبال رژیم صهیونیستی تغییر دهند. به گفته مقامات سابق اروپایی، زمان آن فرا رسیده است تا فشار بیشتری در ارتباط با مذاکرات صلح خاورمیانه به "نتانیاهو" وارد شود. رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به سالها درگیری با فلسطینی ها هیچ تمایلی از خود نشان نمی‌دهد.

در ادامه این نامه آمده است: به عقیده ما، این رژیم صهیونیستی است که مانع از به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح خاورمیانه می‌شود. البته متحد نبودن طرفهای فلسطینی نیز در به تاخیر افتادن این موضوع بی‌تاثیر نبوده است. از اتحادیه اروپا می‌خواهیم از این پس روابطه خود را با رژیم صهیونیستی و فلسطین برپایه میزان تلاش آنها برای رسیدن به صلح پایدار استوار کند. ممنوعیت خرید کالاهای ساخت شهرک نشینان صهیونیست در اتحادیه اروپا گام مثبتی در ارتباط با همین موضوع است .
 

مقامات سابق اروپایی همچنین از آمریکا  خواستند نقشی بی‌‌طرف و موثر برای از‌سرگیری مذاکرات صلح ایفا کند. آنها همچنین نسبت به کارآمد بودن اقدامات واشینگتن ابراز تردید کردند.

 متن کامل این نامه به شرح زیر است:

رهبران اسبق اروپایی خواستار اعمال فشار بیشتر بر نتانیاهو شدند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار