یونسکو حملات آل‌سعود به بناهای تاریخی یمن را محکوم کرد

رئیس کمیته‌ی فرهنگی سازمان ملل گفت: غیر از فاجعه‌ی انسانی شدیدی که در یمن در حال وقوع است، حملات هوایی باعث تخریب میراث ارزشمند یمن نیز شده‌ است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت‌دیلی: کمیته فرهنگی سازمان ملل متحد، خسارت شدید به میراث فرهنگی یمن از جمله شهر تاریخی صنعا را محکوم کرد. این خسارت‌ها توسط بمباران جنگنده‌های سعودی که طی دو ماه گذشته ادامه داشته، به بارآمده است.

بنابر گزارش‌ها، بمباران‌های اخیر باعث آسیب‌دیدگی بسیاری از ابنیه‌ی تاریخی مهم در پایتخت یمن و همچنین در شهر قدیمی سعده شده است. علاوه بر این دو شهر، شهر باراکیش که به دوره پیش از اسلام تعلق دارد نیز از گزند حملات هوایی مصون نبوده است.

رئیس کمیته فرهنگی یونسکو در سخنانی اظهار داشت: علاوه بر فاجعه انسانی شدیدی که در یمن در حال وقوع است، حملات هوایی باعث تخریب میراث فرهنگی منحصر به فرد یمن شده است.

وی این میراث را گنجینه هویت مردم یمن و شاهدی استثنایی از دستاورد‌های تمدن اسلامی در این کشور دانست.

شهر باستانی صنعا که در دره‌ای کوهستانی قرار دارد بیش از 2500 سال است که محل زندگی مردم این کشور بوده و می‌توان از آن به عنوان قدیمی‌ترین شهر مسکونی دنیا نام برد. صنعا که در سال 1986 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت یکی از مراکز مهم ترویج اسلام بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار