شاهرودی: طارمی و نوری گلزنان دربی هستند / بردن الهلال غیرت ایرانی می خواهد

بازیکن سالهای نه چندان دور باشگاه پرسپولیس که هواداران، بازی‌های خوبش را هنوز از یادها نبرده اند در رابطه با شرایط حاکم بر این روزهای پرسپولیس و فوتبال ایران می‌گوید.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،بازیکن سالهای نه چندان دور باشگاه پرسپولیس که هواداران، بازی‌های خوبش را هنوز از یادها نبرده اند در رابطه با شرایط حاکم بر این روزهای پرسپولیس و فوتبال ایران گفتگویی تفصیلی  با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران انجام داد که ماحصل این گپ و گفت را در ادامه می خوانید این شما و این حرف های خواندنی رضا شاهرودی :

پرسپولیس در لیگ چهاردهم در حد خودش نبود
شاهرودی درباره وضعیت پرسپولیس در لیگ چهاردهم گفت: تیم پرسپولیس اصلا در حد و اندازه  خودش نبود.

 این تیم شاید در ابتدا و در زمان علی دایی خوب نتیجه نمی‌گرفت ولی تیم دایی خوب بازی می‌کرد و اگر دایی تا الان در تیم بود شک نداشتم در کورس قهرمانی یا حد اقل در کورس کسب سهمیه قرار داشت ولی افسوس که افراد غیر حرفه ای و نا کار بلد این فرصت را از پرسپولیس و دایی گرفتند تا پرسپولیس به روزی بیفتد که الان همه می بینیم.
 

دایی ، درخشان ، برانکو؟
وی افزود: دایی که سابقه خوبی در پرسپولیس دارد 2 بار این تیم را قهرمان جام حذفی کرده و یک فصل هم نایب قهرمان لیگ که در هر سه فصل پرسپولیس آسیایی شد و این فصل هم اگر فرصت می دادند این اتفاق رخ می داد.

در مورد درخشان هم باید بگویم به هیچ وجه در قواره سرمربیگری در پرسپولیس نبود و آمدن او پرسپولیس را بیچاره کرد و همگان هم نتیجه اش را دیدند او خیلی غیر حرفه ای آمد و اصلا هم تیمش خوب بازی نکرد و نه تنها هواداران او را نمی خواستند بلکه پیشکسوتان هم تمایلی به بودن او نداشتند و ای کاش خیلی زود تر از این ها برکنار می شد.

 شاهرودی درباره برانکو گفت: او یک مربی حرفه ای است که در ایران به موفقیت های خوبی هم دست پیدا کرده و ایرانی ها خاطرات خوبی از او دارند و امیدوارم در فصل بعد با فرصتی که در اختیار دارد تیمی را بسازد که سالهاست هواداران آرزویش را دارند. 

برکناری دایی
پیشکسوت پرسپولیس درباره برکناری دایی افزود: من خودم شخصا در بعضی از مسائل ممکن است با دایی اختلاف نظر داشته باشم ولی هرگز در مطبوعات از او انتقاد نمی کنم و حرفی نمی‌زنم که دیگران بخواهند سوء استفاده کنند.

هر جا که خودش را ببینم انتقادم را به خودش می‌گویم ولی همین درخشان تا قبل از آمدن به پرسپولیس همیشه می گفت اگر همین پرسپولیس دست من بود به راحتی آن را قهرمان می کردم واین قدر گفت و گفت تا مدیری که از فوتبال چیزی نمی دانست حرف هایش را باور کند و پیش خود بگوید شاید درخشان هم بتواند ولی در عمل دیدیم که هم آن مدیر گرفتار شد و هم پرسپولیس به قهقراء رفت.

 به این شکل ممکن دایی را برکنار کردند درخشان که ادعای حرفه ای بودن را دارد نباید آن روز اول سر تمرین می رفت . ولی چون حول نیمکت او را برداشته بود آن کار غیر حرفه ای را انجام داد و به درفشی فر رفت که دایی داشت تیم را تمرین می داد. درخشان مسبب آن اتفاق بود و با این کار خودش را منفور تر کرد . درخشان با آمدنش به پرسپولیس ظلم کرد 

پیام از جهانبخش یاد بگیرد
پیشکسوت پرسپولیس گفت: صادقیان بازیکن توانایی است که هرگز قدر خودش را نمیداند . او به جهانبخش نگاه کند که هم دوره او است ولی بهترین بلزیکن لیگ هلند می شود و جایگاه ثابتی در تیم ملی دارد.

 پیام فکر می کند رسیدن به همین جا سقف آرزوهایش است در صورتی که او اگر در مسیر صحیح گام بر دارد در بهترین لیگ ها می تواند بازی کند .

 او باید مجاهد خذیراوی و نیک بخت و شیث رضایی راببیند بعد تن به حاشیه بدهد. این سه بازیکنی که نام بردم اگر درگیر مسائل حاشیه ای نمی شدند الان سابقه متفاوتی در فوتبال ایران داشتند .

 خود من زمان بازیگری از بازیکنانی بودم که که به حاشیه علاقه داشتم و لقب یاغی را به من داده بودند ولی هرگز اجازه ندادم این حواشی به فوتبالم آسیب بزند.

وی افزود: مجتبی محرمی و هاشمی نسب که که در اوج یاغی گری بهترین های زمان خود بودند و در تیم ملی بهترین بازی ها را انجام می دادند.

شاهرودی تاکید کرد: تصمیمی که برانکو گرفت بهترین تصمیم در مورد صادقیان بود و بهتر است او محیط دیگری را تجربه کند تا بلکه کمی سرش به سنگ بخورد و قدر پرسپولیس را بیشتر بداند. 

کی روش سرمربی محبوب
شاهرودی تصریح کرد: کی‌روش مربی بزرگی است که در مدت حضورش به خوبی توانسته روند فوتبالی ما را تغییر دهد .

در تاریخ فوتبال ایران کی روش یکی از بهترین مربیانی بود که به کشور ما آمد و اگر وزارت ورزش و فدراسیون خواسته های او را بر آورده کنند حتما موفقیت های بیشتنری خواهیم داشت.
 البته خیلی خوشحالم که او ماندنی شد تا همچنان از فوتبال ملی لذت ببریم. 

دربی همیشه جذاب بوده‌است
شاهرودی درباره دربی 80 گفت: بازی‌های دربی همیشه جذاب بوده و هست حتی اگر نتیجه اش تاثیری در قهرمانی و کسب سهمیه نداشته باشد.

دربی 80 شاید از نظر خیلی ها بی اهمیت ترین دربی تاریخ باشد چون امتیازش در جدول برای هر دو تیم بی ارزش است ولی دربی است و برای هواداران اهمیت فوق العاده ای دارد . هوادار در این بازی فقط برد می خواهد و به کمتر از آن هم قانع نیست و امید وارم بازی زیبایی را شاهد باشیم و هواداران از آن لذت ببرند.
 

دربی را 2 بر یک می‌بریم
شاهرودی درباره پیش‌بینی نتیجه دربی گفت: پیش بینی نتیجه دربی خیلی سخت است چون نه تاکتیک ونه تکنیک در این بازی خیلی کار ساز نیست و فقط بالا بودن توان روحی است که نتیجه را تعیین می کند.

 ولی آرزو می کنم که در دقیقه 90 این هواداران پرسپولیس باشند که پر چم هایشان را می رقصانندو پیش بینی من از بازی نتیجه دو بر یک به نفع پرسپولیس است که گمان می کنم گل های تیم محبوبم را طارمی و نوری بزنند و گل حریف را هم امید ابراهیمی به ثمر برساند.


حریفا آبی‌پوش
بازیکن سابق پرسپولیس گفت: آن ها هم مانند پرسپولیس شرایط خوبی ندارند و شانس کسب سهمیه را هم از دست دادند ولی اتفاقات این فصل هرگز چیزی از شایستگی های این ها را کم نمی کند و مطمئن هستم این تیم در فصل بعد از بهترین تیم های لیگ خواهد بود و با احترام به تمام تیم های لیگ باید بگ.یم موفقیت تیم ملی همواره در گرو قدرت بالای دو تیم تهرانی است. 

ژنرال ارتش آبی‌ها
شاهرودی درباره قلعه‌نویی گفت: امیر قلعه‌نویی از سرمایه های فوتبال ایران است که افتخارات زیادی را برای استقلال به ارمغان آورده است و ناراحت می شوم از این که می بینم این روز ها هواداران به او در ورزشگاه بی احترامی می کنند . فوتبال همین است یک روز در اوج پیروزی هستی و روز دیگر در اوج ناکامی . هوادارنی که در دهه اخیر همه موفقیتشان با قلعه نویی بوده نباید فراموش کار باشد و حرمت این مربی را حفظ کند.


واگذاری پرسپولیس
وی در ادامه گفت: خیلی خوشحالم از این که این اتفاق در حال رخ دادن است و مدیریت پرسپولییس از دست دولت خارج می شود و به بخش خصوصی سپرده می شود .

 امید وارم این اتفاق در مزایده چهارم رخ دهد و هواداران پرسپولیس به آرزوی چندین ساله خود برسند .در همه دنیا همین است که تیم ها در بخش خصوصی موفق هستند . البته به شرطی که دولت به موازات امر واگذاری بستر های این کار را فراهم کند تا مالک بعدی گرفتار نشود و پرسپولی ساز چاله به چاه بیفتد.

هدایتی بهترین گزینه است ، این را خود دولت هم می داند 
در وهله اول ارزوی این را دارم که پرسپولیس از دولتی بودن خارج شود و در وهله دوم شخصا دوست دارم هدایتی برنده مزایده چهارم شود . چرا که هدایتی واقعا عاشق پرسپولیس است و با این علاقه حتم دارم پرسپولیس روز های بهتری خواهد داشت .

 هزینه کردن برای فوتبال دل می خواهد که هر کسی ندارد . خیلی ها می آیند می گویند ما هستیم تا فقط اسم خود را مطرح کنند و در نهایت کاری از پیش نمی برند ولی هدایتی از جمله افرادی است که نشان داده به خاطر اسم در کردن نیامده و هدفش شادی دل هواداران است  . من از برنامه های ایشان و اشخاصی که قرار است او برای اداره پرسپولیس به این تیم بیاورد اطلاع دارم . فقط این را به هواداران می گویم که حمایت کنند تا هدایتی برنده مزایده چهارم شود. 

کناره گیری هدایتی 
هدایتی با توپ پر در مزایده شرکت کرد و مسولین هم از نیت خیر او برای اداره پرسپولیس با خبر بودند ولی وقتی به ناحق با آبروی او بازی می کنند و اهلیتش را به تایید نمی رسانند نتیجه همین می شود که می بینیم . من هم شوکه شدم وقتی شنیدم هدایتی اعلام انصراف کرده و امید وارم به خاطر هواداران منصرف شود و با قدرت برکردد . هر چند به خوبی می دانم خیلی از بزرگان نظام و پرسپولیس در حال راضی کردن او برای بازگشت به رقابت هستند . چرا که آنها هم می دانند هدایتی بهترین گزینه برای خرید پرسپولیس است 

الهلال رقیب آسیایی
حریف سر سختی برای پرسپولیس درلیگ قهرمانان است . ولی این طور نیست که نتوانیم اورا شکست دهیم . بردن الهلال غیرت ایرانی می خواهد و همان طور که النصر را شکست دادیم می توانیم الهلال را هم شکست دهیم . پرسپولیس توانسته تیم های بزرگتر از الهلال را هم شکست دهد و امید وارو با حضور یکصد هزار نفری هواداران چنان بلایی سر این تیم بیاوریم که کار در همین تهران یکسره شود 

رضا شاهرودی 
به خودش بدهکار است . می توانست بهتر از این ها عمل کند . البته کمی هم بد شانسی اورد . ولی در کل باید بگویم نام رضا شاهرودی می توانست که بهتر از این ها باشد . البته خدا را به خاطر همه چی شکر می کنم و این را هم بگویم که در حال دانش افزایی دانش فنی خود هستم تا برای مربیگری با توپ پر وارد عرصه شوم .
حرف پایانی 
روزهای سختی پیش روی پرسپولیس و  هوادارانش است . دربی ، الهلال و بحث واگذاری که امید وارم نتیجه نهایی این اتفاقات لبخند رضایت هواداران باشد.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.