سودانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ممنوعیت کشت برنج در پی کاهش ورود آب به جلگه خوزستان

نائب رئیس کمسیون انرژی گفت: وزارت نیرو به دلیل کاهش ورود آب به جلگه خوزستان محدودیت‌هایی را برای کشت محصولات کشاورزی قائل شده است.

ناصر سودانی نائب رئیس کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: وزارت نیرو از اواخر زمستان سال گذشته به دلیل کاهش ورود آب به جلگه خوزستان محدودیت‎هایی را برای کشت برخی محصولات کشاورزی قائل شده است.

وی در ادامه با اشاره به نادیده گرفتن حقوق کشاورزان در این تصمیم گفت: استان خوزستان سهم ویژه‎ای در زمینه تولید و کشت برنج و شلتوک در کشور دارد که این تصمیم وزارت نیرو باعث خسارت دیدن کشاورزان شده است.

نائب رئیس کمسیون انرژی در ادامه به تبعات این تصمیم اشاره و بیان داشت: بیکار شدن جمعی از روستائیان، متضرر شدن کشاورزان به دلیل بی استفاده ماندن زمین های آماده به کشت و واردات برنج نمونه‌هایی از آثار این تصمیم‌گیری به حساب می‌آید که متاسفانه مردم بیشترین میزان این خسارت را می‌پردازند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه وزارت نیرو در این زمینه همراهی مناسبی نداشته و امیدواریم این ممنوعیت در کشت به محدودیت تبدیل نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروز
۱۲:۲۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
بهتر نیست به جای روزی مردم صنعت ‌تروشیمی رو متوقف کنند که تمام آبهای ما رو می بلعند و با حفر چاه های عمیق کشاورزی رو نابود میکنند
آخرین اخبار