رحیم‌پور:

ایران قرص فشرده اطلاعاتی برای دیپلمات‌های خارجی است

معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت خارجه با اشاره به این که تهران یک قرص فشرده اطلاعاتی برای دیپلمات‌ها است، گفت: دیپلمات‌های خارجی در داخل ایران بهترین تحلیل‌ها و اطلاعات را به دست می‌آورند.

ایران قرص فشرده اطلاعاتی برای دیپلمات‌های خارجی استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "ابراهیم رحیم‌پور" معاون آسیا و اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت خارجه در نشستی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، اظهار داشت: به گفته دیپلمات‌های خارجی مقیم کشور، ایران بعد از انقلاب تبدیل به یک دانشگاه سیاست خارجی و دیپلماسی شده است.

وی در ادامه افزود: تحولاتی که در منطقه ما در گذشته و حال اتفاق افتاده پرشتاب بوده و به همین دلیل کشورهای خارجی زبده‌ترین دیپلمات‌های خودشان را به ایران می‌فرستادند تا از غنای اطلاعاتی تهران بهره‌مند شوند.

رحیم‌پور با اشاره به این که تهران یک قرص فشرده  اطلاعاتی برای دیپلمات‌های خارجی است، بیان کرد: دیپلمات‌های خارجی در داخل ایران بهترین تحلیل‌ها و اطلاعات را به دست می‌آورند.

معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت خارجه با بیان این که ما در وزارت خارجه نگاه اجرایی داریم، تأکید کرد: اما در وزارت خارجه شخصیت‌هایی وجود دارد که دو بعد را در اختیار دارد.

وی با اشاره به این که "سیدمحمد صدر" ذات سیاسی قوی دارد، گفت: وی یکی از برجسته‌ترین دیپلمات‌های ما است.

رحیم‌پور اظهار داشت: سیاست خارجی کشورمان دنباله سیاست داخلی کشور است و دیپلماتی که سیاست داخلی نداند نمی‌تواند بهره‌وری کامل داشته باشد.

معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت خارجه با بیان این که امیدوارم دیپلمات‌های کشور جرأت سخن گفتن در زمان خاموشی را داشته باشند، خاطرنشان کرد: زمانی که کسی جسارت مخالفت نسبت به سیاست دولت‌های نهم و دهم را نداشت، سیدمحمد صدر این جسارت را داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار