دستمالچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

دعوای دلالان صهیونیست بر سر جیب آل‌سعود/ ریاض نگران پوشش بین‌المللی جنایات یمن است

یک کارشناس سیات خارجی گفت: فرانسوی‌ها به دلالان صهیونیست معروف هستند و با توجه به سفر اولاند به ریاض، سعودی‌ها خواستند که از این موقعیت استفاده و برای سرپوش گذاشتن بر یورش نامشروع به یمن، از فرانسه درخواست تایید و حمایت کنند.

"احمد دستمالچی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به علت درخواست ریاض در قبال گرفتن جواز حمله به یمن از کشوری مانند فرانسه که خود پیشگام در نقض حقوق بشر و مخالفت با اسلام و مسلمانان است، اظهار داشت: عربستان خود را در حال غرق شدن می‌بیند و به هر وسیله و ابزاری برای نجات، دست می‌زند

وی ادامه داد: این کشور با خیالی خام بر این باور بود که با حمله هوایی به مردم بی‌گناه یمن، می‌تواند به اهداف خود برسد اما انچه اتفاق افتاد بر عکس این تصور بود و امروز آل‌سعود در باتلاق یمن گیر کرده است و کشتار وحشیانه‌ و به خاک‌و‌خون کشیدن زنان و کودکان بی‌گناه، مورد هدف قرار گرفتن تاسیسات زیربنایی و بیمارستان‌ها، محاصره تمام عیار و درگیری زمینی و هوایی علیه مردم یمن، هیچ دستاوردی برای رژیم آل سعود نداشت.

این کارشناس سیاست خارجی گفت: عربستان حمله کرد تا بتواند رئیس‌جمهور قبلی هادی المنصور را بر سر قدرت بازگرداند و انصارالله را سرکوب  کرده و از صحنه سیاسی پاک کند در حالی که امروز نه تنها هادی منصور نتوانسته بر سر قدرت برگردد بلکه نیروهای انصارالله هم بیش از گذشته متحد شدند و ارتش و نیروهای مردمی نیز صف یکپارچه را در مقابل تجاوز عربستان تشکیل دادند.

دستمالچی تصریح کرد: با توجه به سفر اولاند به ریاض سعودی‌ها خواستند که از این موقعیت استفاده کرده و این حمله وحشیانه را با سرپوش گذاشتن پوشش بین‌المللی داده باشند و برای این تجاوز نامشروع از فرانسه درخواست تایید و حمایت کنند.

وی اضافه کرد: فرانسوی‌ها معروف به دلالان صهیونیستی هستند، حاکمان فرانسوی بسیار واضح در جهت سیاست‌های اسرائیلی همکاری می‌کردند و دیگر آبرویی ندارند، این درخواست عربستان پیش از گذشته موضوع را پیچیده‌تر کرده و منطقه را بیش از گذشته بی‌ثبات میکند.

وی ادامه داد: پاریس مشخصا از ابتدای انقلاب تا به امروز انواع دشمنی‌ها را امال کرد و اکنون خواستار حفظ منافع اسرائیل در منطقه است به همین دلیل فرانسه سعی کرده با جمهوری اسلامی ایران و خط مقاومت دشمن داشته باشد و این در حالی است که نه در لبنان، سوریه و امروز هم در تحولات یمن به جایی نرسیده‌‌اند اما چون این‌ها در بازار بین‌المللی دلال هستند در قبال خمایت از عربستان و اسرائیل از آنها باج می‌گیرند.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: با رفتن مزدورانی چون مبارک از منطقه عربستان خود را تنها می‌بیند بنابراین سیاست خارجی خود را تهاجمی کرده و نتیجه ان بحران در سوریه و چه در عراق و چه در یمن است.

دستمالچی در پایان خاطرنشاکرد: آمریکا تکلیف روشن و واضحی دارد هر جا که به نفع خودش باشد ولو این که مغایر با استانداردهای جهانی باشد وارد می‌شود امروز هم جنایاتی که آل‌سعود در یمن می‌کند خصوصا این محاصره‌ای که انجام شد و مواد غذایی مردم یمن رو به اتمام گذشت شد آمریکا در آن دخیل بود به همبن دلیل آنها روزبه روز در نزد مردم جهان و یمن منفورتر خواهد شد. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار