ارادت ایرانیان به سیره حضرت رسول (ص) در «هفت کوچه»

برنامه «هفت کوچه» به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) به موضوع ارادت ایرانیان به سیره و الگوی اخلاقی پیامبر بزرگ اسلام می‌پردازد.

سید هادی موسوی‌نژاد تهیه کننده برنامه «هفت کوچه» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه صبحگاهی و پرشنونده «هفت کوچه» با محوریت زنده نگه داشتن آئین‌ها و سنت‌های ایرانی است.

وی در ادامه افزود: رادیو فرهنگ نه تنها از فرهنگ مردم سخن می‌گوید بلکه تلاش می‌کند آن را به گوش دیگران هم برساند به همین دلیل برنامه «هفت کوچه» به مراسم و آئین‌های بسیار زیبا همچون اعیاد مذهبی و جشن‌های ملی اختصاص دارد که هر کدام برگرفته از فرهنگ این مرزوبوم است.

موسوی نژاد ادامه داد: در رادیو فرهنگ به مناسبت 27 رجب مبعث رسول اکرم(ص) این عید بزرگ مسلمانان ، برنامه «هفت کوچه» ویژه برنامه‌ای دارد که با موضوع سیره مبارک حضرت محمد(ص) در فرهنگ مردم اختصاص دارد.

وی افزود: محمد جعفری قنواتی کارشناس فرهنگ مردم درباره سیمای مبارک حضرت رسول (ص) و ارادت ایرانیان به سیره و الگوی اخلاقی پیامبر بزرگ اسلام صحبت می‌کند.پخش مولودی خوانی مناطق ایران در مدح و ثنای حضرت رسول (ص) و همچنین شعرخوانی شاعرانی که در مدح و منقبت حضرت ختمی مرتبت(ص) شعر سروده‌اند.

وی از هدف برنامه گفت: هدف برنامه‌سازان «هفت کوچه» این است که با زنده نگه داشتن هویت فرهنگی می‌توانیم خودمان را در مقابل فرهنگ بیگانه حفظ کنیم.

ویژه برنامه «هفت کوچه» از ساعت 8:30 تا 11 با اجرای راضیه گدرکاهد از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار