رادیو فرهنگ هم برای انتخابات، جشنواره فجر و نوروز برنامه دارد

برنامه‌هایی درباره شاعران شاخص انقلاب، کتاب‌های ترجمه شده، معرفی تاریخ انقلاب،پخش ترانه را خواهیم داشت.

محمدصادق رحمانیان مدیر شبکه رادیو فرهنگ در گفتگو با خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های دهه فجر رادیو فرهنگ گفت: با شروع ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی پخش ترانه و تصنیف پوشش اخبار مرتبط به دهه فجر را در برنامه صبحگاهی «صبح به وقت فرهنگ» ساعت 6:30 خواهیم داشت.

وی در ادامه در خصوص دیگر گروه‌های رادیو فرهنگ عنوان کرد: گروه اندیشه و تاریخ هر روز با برنامه «شنیدنی‌های تاریخ انقلاب» ساعت 8:30 به تاریخ انقلاب اسلامی  می‌پردازد. در گروه کتاب برنامه «قدم زدن در کلمات» معرفی و یادآوری کتاب‌های حوزه انقلاب و رویدادهای ایام دهه فجر ساعت 11:15 را خواهد داشت. همچنین درباره کتاب‌های شاخصی که با موضوع انقلاب به زبان‌های دیگر ترجمه شده است را در برنامه «جهان ترجمه» ساعت 12:30 خواهیم داشت.

رحمانیان در خصوص برنامه «چاپ اول» اظهار داشت: در این برنامه به معرفی تازه‌های نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی ایران در ساعت 12:30 می‌پردازیم.

وی در خصوص برنامه‌های گروه ادب و هنر تصریح کرد: در گروه ادب و هنر با برنامه‌هایی همچون شاعر در آینه که شاعران شاخص انقلاب را نقد و بررسی می‌کند. همچنین با فرار رسیدن جشنواره‌های تئاتر، فیلم و موسیقی فجر بخش‌هایی از برنامه‌های رادیویی به آنها اختصاص دادیم.

مدیر شبکه رادیو فرهنگ در این خصوص ادامه داد: «برداشت 34 » به مدت 45 دقیقه پوشش خبری و اطلاع‌رسانی و تحلیلی فیلم و وقایع جشنواره را هر شب ساعت 22 خواهیم داشت. همچنین «سینما سیمرغ» هر روز ساعت 13 به بررسی فیلم‌های سینمایی 1394 می‌پردازد. برای جشنواره موسیقی برنامه «دستان» هر روز از 22 تا 30 بهمن به مدت 45 دقیقه ساعت 22 پخش خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های بامداد رادیو فرهنگ اظهار داشت: برنامه «شگفتن در مه» هر شب ساعت 4:15 تا 4:30 بامداد به تاریخ انقلاب می‌پردازد و راویان ساعت 4تا 4:15 بامداد پخش می‌شود.

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش در خصوص ویژه برنامه‌های انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: همه شبکه‌های رادیویی به فراخور ماموریت برنامه خواهد داشت. رادیو فرهنگ علاوه بر برنامه‌هایی که ویژه اداره کل، تحلیل اخبار در حوزه معاونت خبر را در بسته‌های پخش خواهد داشت. همچنین خود رادیو فرهنگ برنامه‌هایی برای هر دو انتخابات اختصاص داده است.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی همچون «عزم امروز، نقش فردا» ویژه انتخابات «الف مثل انتخابات» در بخش خبری کوبه، ویژه برنامه «راهبرد» با موضوع ویژگی‌ها و شاخص‌های یک نماینده مجلس، ویژگی‌های یک مجلس پویا اقتصاد مقاومتی و نقش مجلس را خواهیم داشت.

رحمانیان درباره برنامه‌های معاونت خبر اظهار داشت: «ضرب آهنگ قانون»،«یک اشاره»،«برای ما» برنامه‌هایی است که در ایام انتخابات از معاونت خبر پخش خواهیم کرد.

وی در خصوص برنامه روز انتخابات گفت: در روز انتخابات برنامه‌ریزی مفصلی داریم و رویکرد آن بیشتر اطلاع‌رسانی و تشویق شرکت در انتخابات  است که به مدت 6 ساعت در برنامه «روز انتخابات» پش خواهد شد.

رحمانیان در خصوص برنامه‌های نوروز خاطرنشان کرد: برای این عید برنامه‌ریزی کامل خواهیم داشت و بیشتر در نوروز برنامه‌ها تفریحی، سرگرمی، اطلاع‌رسانی با موضوعات موسیقی، ادبیات، شعر، تاریخ و کتاب خواهد بود. می‌توانم از برنامه‌های نوروزی به دو برنامه «ساز نوروز» ویژه برنامه نیمروزی که از 9 صبح تا 12 پخش می‌شود و «عصر فرهنگ» اشاره کنم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار