آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت؛

بررسی 1600 کدرشته محل‌های دانشگاه آزاد/اما و اگرهای فوت دانشجوی دانشگاه تهران

در هفته گذشته بررسی کدرشته محل‌های دانشگاه آزاد و اما و اگرهای فوت دانشجوی دانشگاه تهران از جمله مهترین رویدادهای آموزش عالی بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، قبل از عید بود که وزیر علوم تحقیقات و فناوری در یک همایش اعلام کرد که دانشگاه آزاد تا پایان اردیبهشت 94 باید وضعیت کد رشته محل های دانشگاه آزاد را مشخص کند و تعداد مجوز کد رشته محل های دانشگاه آزاد را اعلام کند ، البته این در حالی است که تاکنون اخبار مختلفی در خصوص رشته محل‌های دانشگاه آزاد منتشر شده بود.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات وفناوری در رابطه با کد رشته محل های دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : کد رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد در حال بررسی است و تاکنون بالغ بر 1600 مورد کد رشته محل دانشگاه آزاد بررسی شده و بقیه در دست بررسی است که تا پایان اردیبهشت ماه به جمع‌بندی می‌رسد.

اما و اگرها در خصوص فوت دانشجوی دانشگاه تهران
در هفته ای که گذشت دانشگاه تهران شاهد از دست دادن یکی از دانشجویان رشته مدیریت در مقطع کارشناسی بوده است ،چنانچه خضری مشاور رئیس دانشگاه تهران گفت: علت فوت دانشجوی رشته مدیریت دانشگاه تهران هم‌اکنون در حال بررسی است و نهادهای مرتبط در این رابطه باید اظهار نظر کنند چنانچه بعد از مشخص شدن اعلام می‌شود.

در ادامه یعقوبی رییس مرکز مشاوره سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت : برای ما گزارشی درخصوص خودکشی این دانشجو فرستاده نشده است. 

زخم طرح‌های کلان ملی نیازمند مرهم تامین اعتبار است 
طرح های کلان ملی که از سال 89 برای برطرف سازی نیازهای کشور از سوی شورای عالی علوم تحقیقات وفناوری (عتف) تعیین شده است، هم اکنون با کمبود اعتبار مواجه است، به طوری که کمبود بودجه و عدم مدیریت موجب شده است تاکنون هیچ یک از این طرح ها رونمایی نشوند و هم اکنون مجریان طرح های کلان ملی منتظر در یافت بودجه برای ادامه کار هستند.



انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار