مجلس نمایندگان آمریکا؛

احتمال تصويب لايحه سياست دفاعي

مجلس نمایندگان آمریکا در مسیر تصویب احتمالی لایحه سیاست دفاعی قرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از آسوشیتدپرس، مجلس نمایندگان آمریکا - که تحت کنترل جمهوری خواهان این کشور است - در مسیر تصویب لایحه سیاست دفاعی حدود 612 میلیارد دلاری قرار گرفته است. این ‌اقدام که معمولا از حمایت دو حزب برخوردار است، امسال با تهدید وتو از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، مواجه است و همچنین سبب خشم یک روحانی شیعه در عراق شده است.

انتظار می‌رود رأی گیری درباره تأمین بودجه ارتش آمریکا روز جمعه انجام شود. از زمانی که جمهوری خواهان در ماه ژوئیه (دی ماه) کنترل کنگره را در دست گرفتند اوباما بارها تهدید کرد این لایحه را وتو خواهد کرد.
به طور کلی، این لایحه پیشنهادی مجلس نمایندگان آمریکا 515 میلیارد دلار برای هزینه‌های دفاع ملی و 89 میلیارد و 200 میلیون دیگر را برای تأمین وجه جنگ اختصاص می‌دهد که در مجموع مبلغ 604 میلیارد و 200 میلیون دلار را تشکیل می‌دهد. هفت میلیارد و 700 میلیون دلار دیگر به مأموریت‌های دفاعی اختصاص یافته که کنگره ‌آن را تصویب نکرده است. این بدان معناست که این لایحه شامل 611 میلیارد دلار بودجه دفاعی مورد نظر رئیس جمهور است اما اوباما همچنان با آن مخالفت می‌کند.

اوباما و قانون گذاران دموکرات مخالف چنین اقدامی هستند زیرا در این لایحه کاهش هزینه‌های خودکار اعمال شده از سوی کنگره در سال 2011 به منظور بر طرف کردن کسری بودجه فدرال نادیده گرفته شده است. .

کاخ سفید با برخی از بندهای این لایحه مخالف است زیرا یکی از بندهای این لایجه کار اوباما را برای تعطیلی زندان نظامی مظنونان تروریستی زندان گوانتانامو در کوبا دشوارتر می‌کند. این لایحه درباره اوکراین نیز خواستار تسلیح نیروهای اوکراینی در مبارزه با جدایی طلبان حامی روسیه شده است ، اقدامی که دولت اوباما تاکنون در مقابل آن مقاومت کرده است.
کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نیز لایحه 523 میلیارد دلاری وزارت دفاع و دیگر برنامه‌های امنیت ملی و همچنین لایحه 90 میلیارد و 200 میلیون دلاری تأمین وجه حضور در جنگ را تصویب کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار