رائول کاسترو: اصول انقلابی‌ خود را فدای رابطه با آمريکا نمی‌کنيم

رئیس جمهور کوبا اعلام کرد نباید انتظار داشت این کشور اصول انقلابی و آرمان‌های خود را در ازای عادی شدن رابطه با آمریکا کنار بگذارد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه پست زامبیا نوشت: رائول کاسترو، رئیس‌جمهور کوبا، در نخستین سالگرد تصمیم این کشور و آمریکا برای برقراری دوباره روابط دیپلماتیک گفت: با وجود بهبود روابط دو طرف در حوزه های مختلف، هیچ پیشرفتی در حل و فصل مسائلی که عادی‌سازی روابط را با آمریکا میسر می‌کند، برای کوبا حاصل نشده است. 

وی افزود: با اینکه باراک اوباما بارها مخالفت خود را با تحریم مالی، تجاری و اقتصادی اعلام کرده است و از کنگره این کشور خواسته این تحریم ها لغو شود، اما سیاست مذکور  همچنان اعمال می شود.

کاسترو گفت: به رغم درخواست های مکرر کوبا برای بازگرداندن اراضی اشغالی بوسیله پایگاه دریایی «گوانتانامو،» دولت آمریکا اعلام کرده است قصدی برای تغییر وضعیت این منطقه ندارد.» دولت آمریکا به اجرای برنامه هایی از جمله طرح هایی با هدف تغییر در نظم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کوبا و پخش غیرقانونی برنامه های تلویزیونی و رادیویی در این کشور ادامه می دهد که به ضرر حاکمیت کوبا تمام می شود.

کاسترو تأکید کرد:«هیچ کس نباید انتظار داشته باشد کوبا به منظور عادی سازی رابطه با آمریکا، اصول و آرمان های خود را که نسل‌های مختلف این کشور بیش از نیم قرن برای آنها تلاش کرده اند، کنار گذارد. انتخاب نظام اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بدون مداخله دیگران، حق هر کشوری است که باید به آن احترام گذاشته شود.»

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار