نذرونیاز برای رشد ارز زامبیا جواب داد/ کواچا، جلوتر از دلار و طلا!+نمودار

رئیس‌جمهور زامبیا در دیداری که با پاپ فرانسیس داشت، از وی خواسته بود برای بهبودی وضع اقتصادی کشورش دعا کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کوارتز آفریقا؛ نماز ملی زامبیا بالاخره جواب داد و ارز کواچای زامبیا به بالاترین ارزش خود در سال‌های اخیر رسید.

از اواخر سال گذشته و همزمان با دوره تصدی ادگار لونگو رئیس‌جمهور زامبیاواحد پول این کشور با سقوط چشمگیری همراه شد. تا پایان ماه اکتبر (مهر 94) واحد پول زامبیا بیش از 45 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد. این روند باعث شد لونگو از ملت زامبیا بخواهد برای بالا رفتن ارزش ارز دست به دعا شوند. شش ماه پس از همایش گسترده دعا برای رشد ارزش کواچا، واحد پول زامبیا روند صعودی خود را آغاز کرده است.

لونگو که یک مسیحی معتقد است در گفتگو با کوارتز آفریقا اظهار داشت: "خداوند صدای گریه و دعای ما را شنید و گناهان ما را بخشید. او مطمئناً چالش‌های جدی اقتصادی و اجتماعی ما را شفا می‌دهد." لونگو در دیداری که با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهانداشت، از وی خواسته بود برای بهبودی وضع اقتصادی کشورش دعا کند.

بر اساس تحلیل‌های بلومبرگ، در حال حاضر کواچای زامبیا به ارزش بالایی دست یافته است. عملکرد کواچا در برابر نقره، طلا و ارز برزیل --که هم‌راستا با کواچا است با افزایش 19.9 درصدی همراه بوده است. بهبودی صادرات مس عمده صادرات زامبیا و تحقق وعده وام صندوق بین‌المللی پول در افزایش ارزش کواچای زامبیا بی‌تأثیر نبوده است.

با این حال زامبیا همچنان با چالش‌هایی مواجه است. زامبیا یکی از کشورهای جنوب قاره آفریقا است که تحت تأثیر خشک‌سالی، با بیشترین خسارت در بخش کشاورزی مواجه شده است. از سوی دیگر، خشک‌سالی به شدت بر سطح آب دریاچه کاریبا و صنعت برق‌آبی زامبیا تأثیر گذاشته‌است. بحران ناشی از خشک‌سالی، در کنار اثرات منفی اقتصادی، به کاهش ارزش واحد پول این کشور منجر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار