گاردین: بحران مسکن میدان اصلی نبرد اروپا خواهد بود

افزایش جمعیت و مهاجرت غیرقانونی به بحران مسکن در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا دامن زده است.

افزایش جمعیت منجر به تعدادی از مشکلات اجتماعی از جمله کمبود شدید مسکن می‌شود که در کشور‌های توسعه یافته مانند انگلیس، کانادا و استرالیا و همچنین کشور‌های اتحادیه اروپا به وجود آمده است. گاردین در این باره می‌نویسد بحران مسکن «میدان اصلی جنگ» برای اروپا خواهد بود.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط این نشریه، در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲، ارزش املاک در اتحادیه اروپا حدود ۴۷ درصد و در برخی کشور‌ها چندین برابر افزایش یافته است. به عنوان مثال، در استونی، قیمت‌ها ۱۹۲ درصد افزایش یافت.

اجاره آپارتمان در اروپا به طور متوسط ۱۸ درصد افزایش قیمت داشته است. در همین زمان، لیتوانی و ایرلند به ترتیب با ۱۴۴ درصد و ۸۴ درصد بالاترین افزایش قیمت مسکن را تجربه کردند.

همانطور که اشاره شد، خانواده‌های زیادی در اروپا تا نیمی از درآمد خود را صرف اجاره مسکن می‌کنند. این در حالی است که ساخت خانه‌های جدید با نیاز‌های جمعیت همخوانی ندارد.

در هلند حدود ۴۰۰ هزار آپارتمان به دلیل گرانی خالی است، بنابراین زوج‌ها تولد فرزندان را به تعویق می‌اندازند و زوج‌ها حتی بعد از جدایی گاهی مجبور می‌شوند زیر یک سقف زندگی کنند.

کمبود آپارتمان در آلمان ۸۰۰ هزار واحد است، بنابراین خانه دار‌ها قیمت‌ها را برای مستاجران افزایش می‌دهند. بر اساس داده ها، حدود ۹.۵ میلیون نفر در شرایط سخت زندگی می‌کنند. تعداد افراد بی خانمان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. هجوم مهاجران از اوکراین وضعیت را تشدید می‌کند.

بالا بودن مهاجرت غیرقانونی در برخی از کشور‌ها به بحران مسکن دامن زده است.

پیش از این گزارش شده بود که لندن مذاکراتی را با ارمنستان و همچنین ساحل عاج، کاستاریکا و بوتسوانا بر سر موضوع فرستادن مهاجران غیرقانونی به آنها تحت طرح رواندا آغاز کرده است. به گزارش بی بی سی، تنها در سال گذشته حدود ۳۰ هزار مهاجر با قایق از کانال مانش عبور کردند و به انگلیس رفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار