قاضی آمریکایی: حمایت از آزادی بیان در ایالات متحده در حال کاهش است

قاضی محافظه‌کار دیوان عالی آمریکا هشدار داد که حمایت از آزادی بیان در ایالات متحده و به ویژه در محیط‌های دانشگاهی این کشور به طور خطرناکی در حال کاهش است.

این قاضی دیوان عالی آمریکا که در کالج کاتولیک فرانسیسکن استوبنویل در اوهایو سخنرانی می‌کرد، خطاب به دانشجویان این دانشگاه، گفت: در حال حاضر در دنیای خارج از این دانشگاه زیبا، با برخی از اساسی‌ترین اصول ما در خصوص آزادی بیان برخورد می‌شود.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه حقوق فرهنگی پیش‌تر گفت که حمله به دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب آنها، نشان دهنده افزایش محدودیت‌های نگران کننده در زمینه آزادی است.

«فریده شهید» افزود: نسبت به رفتار غیرمتناسب با مواضع سیاسی تظاهرات کنندگان نگران هستیم.

وی اضافه کرد: سرکوب خشونت آمیز تظاهرات مسالمت آمیز دانشجویان و خشونت پلیس و بازداشت دانشجویان بسیار نگران کننده است.

هفت ماه از آغاز درگیری‌ها در نوار غزه و کشتار بی‌سابقه فلسطینیان به دست نیرو‌های رژیم صهیونیستی می‌گذرد. در طول این مدت و در کنار همه ابراز نگرانی‌ها، محکوم کردن‌ها، حمایت از فلسطین و اعتراض‌ها در کشور‌های مختلف دنیا به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، دامنه این اعتراض‌ها به دانشگاه‌های دنیا کشیده شده است.

دانشگاه‌های آمریکا، کانادا، هلند، سوئیس، انگلیس و سایر کشور‌ها به صحنه تظاهرات ضداسرائیلی تبدیل شده‌اند.

دانشجویان معترض مطالبات گوناگونی از جمله قطع همکاری با شرکت‌ها و دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی را خواستار هستند.

اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و به طور فزاینده‌ای در اروپا که پس از جنبشی در دانشگاه کلمبیا راه اندازی شد، ادامه دارد.

از ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین۱۴۰۳) بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در ۵۰ دانشگاه در سراسر جهان دستگیر شده‌اند. این آمار بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و بیانیه‌های دانشگاه‌ها و سازمان‌های مجری قانون است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
دانش جویان محترمی که مورد تهاجم قرارگرفته اید یک سوال از سربازان وارتشیان اسرائیلی وناتو بکنید بگویید ارتشی که شکست خورده ومیداند باز هم شکست هست چه انگیزه ای دارید جان خود را برباد میدهید (فقط برای منافع شخصی بایدن ونتانویاهووثروت اندوزی آنها)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
همیشه میگن اول یه سوزن به خودت بزن، بعد یه جوالدوز به بقیه. تو آمریکا اگه کسی به شخص اول مملکت بگه بالای چشمت ابروئه، به حبس ابد محکوم نمیشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
بعضی کشور ها آزادی بیان هست اما امنیت بعد از آزادی بیان نیست مثلا ......
آخرین اخبار