معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مذاکرات ایران و گروه 5+1 در مسیر خوبی قرار دارد و طرف ها در چند روز آینده به نتایجی دست خواهند یافت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "سرگئی ریابکوف " معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد مذاکرات ایران و گروه 5+1 در مسیر خوبی قرار دارد.

وی اعلام کرد: ایران از جمله موضوعات مورد بحث بین طرف روس با "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در چند روز پیش در سوچی بوده است.

ریابکوف گفت:« ما نشانه‌هایی بسیار مهم از دو طرف دریافت کرده ایم و در این میان مهمترین موضوع تأیید ادامه همکاری ها در زمینه توافق بر سر این مشکل دیرینه است.» 

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت:« همان گونه که پیش بینی می شود فضای مذاکرات در حال حاضر بر خلاف دوره‌های قبلی، خوب است. مطمئن هستیم که می توانیم در چند روز آینده به نتایجی برسیم.»

ریابکوف اعلام کرد: ایران و گروه 1+5 در هماهنگ کردن رویکردهای خود در زمینه مشکل کنترل صادرات بر سر تهران ناکام مانده اند.

او گفت:« مشکل همچنان مربوط به طبقه بندی مشکلات حل نشده است.»

وی افزود:« یکی از دلایل بغرنج شدن این مشکل این است که ما در شرایطی قرار می دهد که نمی توانیم استانداردهای کارشناسی آژانس بین المللی انرژی اتمی و قوانین موجود در زمینه کنترل صادرات را نادیده بگیریم.»

او اذعان کرد:« ما هنوز در این زمینه مشکل داریم.» یکی از مشکلات موجود در این ارتباط اجماع چند دیدگاه مختلف در این باره است.

ریابکوف گفت:« مذاکرات بر سر چارچوب گروه 1+5 و ایران در این باره در جریان است و هیچ کسی دقیقا نمی داند چگونه این اختلاف نظرها را می توان بر طرف کرد.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار