دستگیری هشت سرباز در ترکيه در ارتباط با پرونده قاچاق سلاح به سوريه

پلیس ترکیه هشت عضو ارتش را در تازه‌ترین موج دستگیری‌ها در یک پرونده به شدت جنجالی در ارتباط با رهگیری یک محموله تسلیحات به مقصد سوریه دستگیر کرده است.

دستگیری هشت سرباز در ترکيه در ارتباط با پرونده قاچاق سلاح به سوريه
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، احکام دستگیری برای 10 سرباز ترک صادر شد که هشت تن از آنها تا جمعه شب دستگیر شدند.

براساس این گزارش این افراد متهم به عضویت در یک گروه تروریستی، مختل کردن کار دولت و جاسوسی بودند. این افراد باید هم اکنون در دادگاه حاضر شوند تا تصمیم گرفته شود آیا آنها باید پیش از محاکمه در بازداشت بمانند یا خیر.

این دستگیری ها تازه ترین موارد یک رشته بازداشت های مربوط به متوقف کردن و جستجوی کامیون ها در استان های هاتای و آدانا در جنوب ترکیه نزدیک مرز سوریه در ماه ژانویه سال 2014 به ظن قاچاق سلاح به سوریه است.

در اسنادی که در اینترنت پخش شد، اعلام شده است کامیون های توقیف شده، خودروهای سازمان ملی اطلاعات ترکیه بوده است که در حال انتقال تسلیحات برای شورشیان سوری مخالف رئیس جمهور سوریه بوده اند.

ترکیه به شدت کمک به شورشیان در سوریه همچون گروه داعش را تکذیب کرده هر چند که آنکارا خواهان سرنگونی اسد است.

دولت ترکیه یک سانسور رسانه ای تمام عیار از جمله در شبکه های اجتماعی اعمال کرده است و تحقیقات با نهایت پنهان کاری انجام می شود.

پیشتر ترکیه چهار دادستانی را که دستور جستجوی این کامیون ها را صادر کرده بودند، دستگیر کرد و آنها هم اکنون در انتظار محاکمه در زندان هستند.

از سوی دیگر 17 پلیس در ماه فوریه در چارچوب تحقیقات دستگیر شدند و 11 مامور دیگر نیز در ماه ژوئیه سال 2014 بازداشت شدند.

این جنجال نوزدهم ماه ژانویه سال 2014 زمانی آغاز شد که نیروهای ترک، کامیون های به مقصد سوریه را که مشکوک به حمله سلاح بودند، متوقف کردند ولی سپس متوجه شدند کارکنان سازمان ملی اطلاعات ترکیه داخل این خودروها هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار