عرضه محصول ارگانیک با یک چهارم قیمت جهانی به بازار

میزان تولید مواد آرایشی و بهداشتی ارگانیک در جهان در حال حاضر 13.2 میلیارد دلار است که تا سال 2020 به 16 میلیارد دلار افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، دیناروند رییس سازمان غذاودارو با بیان اینکه نقطه ضعف جدی صنعت این است که خود را بی نیاز از بازارهای منطقه و جهان می داند، تصریح کرد: صنعت باید علاوه بر تامین بازار داخلی به بازار بین المللی و منطقه ای نیز توجه داشته باشد و این در حالی است که ایران از کشورهایی که خود را با آنها مقایسه می کند عقب مانده است و بسیاری از کشورها در صادرات  از ایران پیشی گرفته اند.

رییس سازمان غذاودارو با اشاره به حمایت جدی دولت از تولیدات داخلی و صادرات بیان کرد: در یک سال ونیم گذشته تلاش شده تا بازار داخلی به هیچ عنوان در اختیار تولیدات خارجی قرار نگیرد و دراین زمینه تلاش شده تا در واردات محصولات سخت گیرانه تر عمل شود اما این شرایط نباید به گونه ای باشد که منجر به تشویق قاچاق شود.

مسلم بیات مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران نیز خاطر نشان کرد: ایجاد فرصت برابر حفظ ایمنی و سلامت مصرف کنندگان و ایجاد فرصت مناسب جهت مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم گیری در شرکت ها در دنیای امروز تعریف شده و مورد توجه قرار گرفته است. 

در ادامه صحرایی ریس انجمن شوینده بهداشتی و آرایشی گفت: تولید محصولات کیفی منجر به ایجاد بازار رقابتی در کشور خواهد شد و مهمترین ویژگی بازار رقابتی توجه به خواسته های مشتریان است .

علی نقیب یک تولید کننده صنعتی با بیان اینکه ایران  50 سال از صنعت ارگانیک جهان عقب بودُ گفت: اکنون نیز با فرهنگ سازی ترغیب تولید ملی و اهمیت دادن به سلامت جامعه ومحیط زیست باید تولید محصولات آرایشی بهداشتی ارگانیک با استاندارد جهانی در ایران تسریع شود .

وی افزود: مواد اولیه این محصول از تازه ترین و مرغوب ترین و  کمیاب ترین مواد اولیه استاندار شده ارگانیک در جهان می باشد و خط تولید آن از کشور آلمان و انگلستان و سوئیس وارد شده و دپارتمان مجهز به تنها اتاق تمیز کلاس A  دارویی جهت تولیدات آرایشی بهداشتی در آسیا است و محصول در ظروف شیشه ای سوئیسی ثبت اختراع شده بسته بندی می شود.

وی افزود: ارگانیک به معنای آن است که حداقل 95 درصد مواد اولیه آن استاندارد شده ارگانیک و باقیماندۀ این درصد از لیست بسیار سخت گیرانه ای انتخاب می شود. محصولات ارگانیک نیاز پنهان و آشکار دارد و منابع خوبی برای کشت ارگانیک در کشور وجود دارد.

نقیب تصریح کرد: بخش عمده تولیدات برندهای معروف جهانی ،شیمیایی هستند اما در سالهای اخیر تولید محصولات آرایشی ارگانیک مورد توجه واقع شده و به طور مثال در کشور برزیل تولید محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک در سالهای اخیر رشدی 5 برابر داشته  است.

وی افزود: آمریکا بزرگترین بازار محصولات آرایشی وبهداشتی ارگانیک را دارد وآلمان،ژاپن،انگلیس، استرالیا، برزیل ومکزیک در رده های بعدی تولید و مصرف قرار دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار