مسابقات جهانی تکواندو-روسیه؛

حجی‌ زواره: لقب جنگجو را دوست دارم/ بهترین مربیان دنیا برای ایران هستند

سایت فدراسیون جهانی در تمجید از مسعود حجی‌زواره قهرمان ایرانی مسابقات جهانی روسیه او را "جنگجو" نامیده است.

حجی‌ زواره: لقب جنگجو را دوست دارم/بهترین مربیان دنیا برای ایران هستندبه گزارش خبرتگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ سایت فدراسیون جهانی تکواندو در گزارشی به تمجید از مسعود حجی‌زواره تکواندوکار وزن پنجم ایران که در رقابت‌های جهانی 2015 روسیه موفق به کسب نشان طلا شد، پرداخت.

در این گزارش آمده است؛ حجی‌زواره بعد از شکست حریفش "نیکیتا رافالوویچ" از ازبکستان در سالن تراکتور شهر "چلیابینسک" روسیه خوشحال ترین مرد میدان بود.

او نفر هشتم رنکینگ المپیک است که توانسته مرد شماره 3 این رنکینگ را مغلوب کند.

فینال وزن 74- کیلوگرم بین این دو ورزشکار در واقع تکرار فینال بازیهای آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی بود.

حجی‌زاده هم اکنون در اوج قرار دارد و با پشتوانه مدال برنز مسابقات "گرندپری"2014 منچستر و طلای اینچئون، در مسابقات جهانی روسیه هم به مدال زرین طلا رسید و این مدال را به لیست در حال رشد قهرمانی های خود اضافه کرد.

او در این باره می‌گوید: من در دوره قبل مسابقات جهانی به "گائون" روس باختم به همین دلیل برای این دوره از مسابقات جهانی برنامه داشتم و با آنالیز حریفانم بخصوص گائون می‌دانستم چطور در نیمه نهایی با او مبارزه کنم. این قهرمان جهان در مورد مسابقه فینالش یادآور شد: از فینال با بهترین‌ها مبارزه کردم تا بتوانم به طلا برسم.

در ادامه این گزارش سایت فدراسیون جهانی از امتیازات خاص و تکنیک‌های حجی‌زاده در روسیه تمجید کرده است. همچنین در این گزارش عنوان شده است که حجی‌زواره بازی‌های تماشاگر پسندی را در روسیه داد.

قهرمان جهان درباره رقابت‌هایش هم در گفتگو با سایت فدراسیون جهانی می‌افزاید: هنگام مبارزه هر کاری می‌کنم تا جمعیت از مسابقه‌ام لذت ببرد. من فکر می‌کنم ایران بهترین مربیان دنیا دارد چون واقعا به روز هستند. ورزشکاران هم از همه تذکرات و راهنمایی‌های مربیان خود پیروی می‌کنند.

او در ادامه با بیان اینکه 5 سال است که ازدواج کرده اما فرزندی ندارد، می‌گوید: من فعلا برنامه‌ای برای زندگی‌ام  ندارم، چون هدفم المپیک است. برای موفقیت باید زندگی را فدای خواسته‌هایت کنی. من به جز تکواندو سرگرمی دیگری ندارم اما بعد از بازنشستگی می‌خواهم در این رشته به مربیگری مشغول شوم.

سایت فدراسیون جهانی در ادامه این گزارش از فرزان عاشورزاده به نام سونامی ایرانی یاد کرده و می‌نویسد که؛ برخلاف عاشورزاده حجی‌زاده لقبی ندارد و از قهرمان جهان سوال می‌کند که چه لقبی را دوست دارد برای خودش انتخاب کند و مسعود حجی‌زاده هم بعد از فکر کردن، لقب "جنگجو" را انتخاب می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار