قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه جهاد مطرح کرد:

80 درصد آلایندگی‌ها مربوط به وسایل متحرک/ کاهش آلودگی هوا با ساخت مترو امکان پذیر است

شهردار تهران با بیان اینکه 80 درصد از آلایندگی پایتخت مربوط به وسایل متحرک است گفت: با ساخت مترو می‌توانیم آلودگی هوایی را که مردم از آن رنج می برند را کاهش دهیم.

80 درصد آلایندگی‌ها مربوط به وسایل متحرک/ کاهش آلودگی هوا با ساخت مترو امکان پذیر استبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه متروی جهاد (فاطمی) که امروز با حضور چمران ریس شورای اسلامی شهر  تهران و شهردار تفلیس در میدان فاطمی برگزار شد با بیان اینکه مترو در حوزه حمل و نقل عمومی در ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی و همچنین روحی و روانی بسیار تاثیرگذار است اذعان کرد:  با ساخت مترو می توانیم در وقت انسان‌ها صرفه‌جویی کنیم و برای آنها ارزش قائل شویم.

وی ادامه داد: در تمامی کشورهای پیشرفته که در خصوص درآمد سرانه بالایی دارند مردم از بعد اقتصادی و اجتماعی می توانند از امکانات اقتصادی و همچنین حمل و نقل عمومی بهره‌مند و از هزینه‌های اضافی کشور خود جلوگیری کنند.

قالیباف با بیان اینکه هزینه کردن مترو یعنی صرفه‌جویی در اقتصاد یک کشور است تصریح کرد: با ساخت مترو دسترسی آسان برای همه مردم ایجاد می شود و آنها می‌توانند به کرامت انسانی خود دست یافته و همچنین در توسعه و تکمیل مدیریت شهری خود مصمم باشند.

شهردار تهران با بیان اینکه دولت می‌تواند در تضمین کردن بخشی از اقدامات شهرداری کمک کند، گفت: این امر می‌تواند برای پیشبرد اهداف شهرداری تهران موثر باشد و همچنین می‌تواند بخشی از نیازهای شهرداری را تامین کند.

وی با اشاره به 40 ساله شدن مترو تصریح کرد: در 30 سال گذشته فقط 30 ایستگاه مترو به بهره برداری رسیده، اما در 10 سال گذشته 61 ایستگاه توسط شهرداری تهران افتتاح شده و بنابراین در افق سه سال آینده تعداد ایستگاه‌های مترو را به 200 ایستگاه برسانیم و همچنین خط 3 را در آینده خیلی نزدیک افتتاح خواهیم کنیم.

قالیباف با اشاره به افتتاح خط 6 و 7 مترو تهران تا سه سال آینده یاد آور شد: امروزه تلاش می‌کنیم تا کارهای عمرانی را پربار از سال‌های گذشته مانند خلیج فارس، شهید حکیم که پروژه‌های سنگین شهرداری محسوب می‌شدند، اجرا کنیم.

قالیباف با بیان اینکه کارگرانی در عمق 50، 60 متری زمین در حال فعالیت برای ساخت مترو هستند، گفت: رسانه‌ها می‌توانند با ساخت مستندی این امر را به درستی انعکاس دهند و با مشکلاتی که مسئولان با آن روبرو هستند، آشنا شوند.

شهردار تهران تصریح کرد: رسانه‌ها با انعکاس درست اخبار خود می‌توانند شهروندان را در راستای ارتقای کیفیت زندگی خود راهنمایی کنند و همچنین آن‌ها را در اصلاح فرهنگ ترافیکی خود کمک کنند تا بتوانند به حق قانونی خود دست یابند.

شهردار تهران با بیان اینکه آسمانی آبی و زمین پاک و همچنین خط سفید، شعار نیست، افزود: سالیان سال است که شهرداری برای تحقق این امر، زیر ساخت‌هایی را فراهم کرده که امروزه تمام شهروندان بتوانند نیازمندی‌های خود را تامین کنند.

وی با بیان اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا چهره شهر را زیباتر از سال‌های گذشته کنیم، گفت: شهروندان می‌توانند با شهرداری تهران برای زیباتر شدن شهر همکاری داشته باشند و فرهنگ ترافیکی را در شهر بهبود بخشند، به این منظور که رعایت انضباط باعث کاهش آلودگی هوا در پایتخت می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه 80 درصد از آلایندگی‌های پایتخت برخواسته از وسایل متحرک است، افزود: با کاهش موتور سیکلت‌ها و همچنین با برقی کردن آن‌ها می‌توانیم در تمامی حوزه‌ها مسئله آلودگی هوای شهر را حل کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در راستای زیباتر کردن شهر از امسال اقداماتی را به صورت جدی آغاز کرده است، گفت: قول می‌دهم که تفرجگاهی مناسب در منطقه 12 برای شهروندان ایجاد کنم، به این منظور که مرکز شهر هویت یک شهر محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص معماری ایرانی – اسلامی افزود: ما می‌توانیم برای تحقق و اجرای معماری ایرانی – اسلامی، نماهای ساختمان‌هایمان را طبق اصول شهر بسازیم، چرا که نمای ساختمان حق عمومی شهر است، نه صاحب خانه چرا که هرکسی نمی‌تواند به سلیقه خودش نمای ساختمان را انتخاب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار