استاندار فارس در شورای کشاورزی استان:

بیش از 22 درصد اشتغال فارس برپایه کشاورزی ایجاد شده است

استاندار فارس گفت: فارس استان پهناوری است که در زمینه تولید محصولات کشاورزی مقام های برتر کشور را بدست آورده و بیش از 22درصد اشتغال استان نیز برپایه کشاورزی ایجاد شده است.

بیش از 22 درصد اشتغال فارس برپایه کشاورزی ایجاد شده استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران‌،  سید محمد احمدی استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی این استان اظهار کرد: اقتصاد استان فارس مبتنی بر کشاورزی بوده و با توجه به خشکسالی های پی در پی یکی از دستاوردهای این شورا می تواند تدوین راهی برای تنوع معیشت مردم خصوصا کشاورزان باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: آب و کشاورزی لازم و ملزوم یکدیگرند و در شرایط فعلی که بحران آب را در پیش داریم برنامه ریزی درست و تغییر نگرش کشاورزان نسبت به کشاورزی سنتی یکی از ضروریات است.

وی ابراز داشت: در گذشته واگذاری اراضی و استفاده از سفره های آب زیرزمینی بدون هیچ حساب و کتابی انجام شده وامروز شاهد به هم خورده شدن اکوسیستم می باشیم.

 احمدی گفت: تخلیه بیش ازحد سفره های آب زیزمینی تیشه بر ریشه خود زدن است و  باید با جدیت جلوی برداشت بی رویه این آبها گرفته شود و دراین خصوص  پرکردن چاههای غیر مجاز با قوت انجام خواهد شد.

استاندار فارس افزود: باید جهاد کشاورزی آموزش دقیق و علمی کشاورزان را در دستور کار قرار دهد تا لااقل فرصت تنفسی برای سفره های آب زیرزمینی فراهم شود.

احمدی ابراز داشت:  بسیاری از کشاورزان در روستاها و شهرستانها دیگر قادر به کشاورزی نیستند و این امر زمینه مهاجرت به شهرهای بزرگ را فراهم می کند و به دنبال آن پدیده حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی بوجود می آید که نگران کننده خواهد بود.

وی گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی وبحث توانمندی روستاها به خوبی کار نشده و با توجه افزایش رو به رشد جمعیت و مصرف بیشتر می طلبد به روستاها و امر کشاورزی توجه بیشتری شود.

استاندار فارس اظهار داشت: استفاده از آبیاری های نوین بدون در نظر گرفتن زمان آبیاری توسط کشاورزان هیچ تفاوتی در میزان مصرف آب نخواهد داشت که در این خصوص نیز آموزش کشاورزان مهم و حساس است.

احمدی گفت: این شورا برروی صنایع تبدیلی نیز باید مطالعات بیشتری انجام دهد تا بتوان به کمک بخش کشاورزی شتافت.

وی ابراز داشت: ترویج و احداث گلخانه ها می تواند در کاهش مصرف آب و بهره وری مناسب از آب بسیار موثر باشد.

استاندار فارس در پایان گفت: باید تلاش کنیم درجهت  تنوع معیشت مردم – علمی کردن کشاورزی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی  برنامه های مناسبی را تدوین کنیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: استاندار ، فارس ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار