مشهد؛

دانشگاه علوم پزشکی مشهد میزبان دو همایش کشوری در هفته اول خرداد ماه

نخستین همایش کشوری آموزش مبتنی بر شواهد و توسعه و دومین همایش مشارکت دانشجو در نظام آموزشی هفته اول خرداد به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ودبیر علمی همایش در نشست خبری با خبرنگاران مشهد گفت: بیش از 400 اثر و مقاله به دبیر خانه همایش کشوری مبتنی بر شواهد ارسال شده است که از این تعداد 296 اثر پذیرفته شده است.

حسین کریمی افزود :این آثار در قالب 67 سخنرانی و 114 پوستر کاغذی به این همایش ارائه شده است.

وی با بیان اینکه به دومین همایش کشوری «توسعه و مشارکت دانشجو در نظام آموزشی» 66 فیلم کوتاه آموزشی ارسال شده گفت: از این تعداد 33 فیلم کوتاه برگزیده شده است که در طول سه روز به نمایش در خواهند آمد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیر علمی همایش با اشاره به اینکه آموزش مبتنی بر شواهد ایده جدیدی است که عمر طولانی ندارد و برای طبابت مبتنی بر شواهد ایجاد شده است، افزود: در راستای اهمیت این موضوع اولین همایش کشوری را با موضوع آموزش مبتنی بر شواهد را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهیم کرد.

حسین کریمی گفت: در این همایش حدود 100 نفر اعضای کمیته علمی، اجرایی و دانشجویی همکاری خواهند داشت که از این تعداد 40 نفر اعضای کمیته علمی 40 نفر اعضای کمیته اجرایی و حدود 20 نفر اعضای کمیته دانشجویی می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: آموزش مبتنی بر شواهد، يك رويكرد تصميم گيري كه در آن تيم آموزشي از بهترين شواهد (مدارك) در مشاوره با فراگيران و والدين آنان جهت تصميم گيري بر بهترين گزينه يا روشي براي آموزش آن فراگيران استفاده می کند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.