مشهد؛

اولویت دادستانی کشور برخورد با قانون شکنان و زمین خواران است

دادستان کل کشور در همایش دادستانهای عمومی و انقلاب و نظامی کشور بر لزوم پایبندی همه مسئولان و برخورد قاطع با قانون شکنان و زمین خواران تأکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه برخورد با زمین خواری افزود : فرمایشات مقام معظم حجت را بر تمام نهادها و مسئولان تمام کرد و برخورد با قانون شکنان در عرصه منابع طبیعی ، اراضی ملی و زمین خواری از اولویت های دادستانی کل و دادسراهای عمومی و انقلاب سراسر کشور در سال جاری است.

وی از مسئولان خواست تا با هرگونه تغییر کاربری غیر قانونی و غیرمجاز برخورد کنند و خاطر نشان کرد: همه مسئولان باید در چهارچوب اختیارات قانونی وظایف خود پس از لحاظ اقدامات پیشگیرانه با متصرفان اراضی ملی ، منابع طبیعی و زمین خواران برخورد کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به اقدامات دادستانی کل در زمینه حفظ حقوق بیت المال و برخورد با زمین خواری گفت: اقدامات جدی در زمینه برخورد با زمین خواری ساماندهی شده و رسیدگی ویژه به این پرونده ها و تسریع در رسیدگی ها و اجرای قاطع احکام صادره می تواند از رخداد این پدیده شوم پیشگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اقدامات دادگستری استان خراسان رضوی در زمینه برخورد با تخلفات و اقدامات غیرقانونی گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه برخورد با جرایم و مفاسد اقتصادی و برخورد با زمین خواری و مؤسسات متخلف مالی و اعتبار و شرکت های متخلف توسط دادگستری استان انجام شده که قابل توجه و تقدیر است.

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در سال جاری افزود: تمام تلاش مجموعه قضایی در ا ین زمینه اجرای دقیق قانون در تمامی مراحل قبل ، حین و پس از برگزاری انتخابات است و دادستانهای سراسر کشور می توانند پشتوانه خوبی در این زمینه نیز باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی شناخت حق، فهم شجاعانه حق، رعایت شرع ، قانون و تقوای الهی را از جمله مواردی دانست که دادستانها باید سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و رعایت این نکات در سایه بصیرت و زمان شناسی در حل مشکلات و برخورد با تخلفات راه‌گشاست.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی هم در این همایش بر برخورد قاطع با زمین خواران تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری  با اشاره به اقدامات دادگستری استان در این زمینه گفت: بحث مقابله با زمین خواری و قبل از آن پیشگیری از تصرف منابع طبیعی و اراضی ملی به صورت جدی در دستور کار دادگستری خراسان رضوی و دادسرای های عمومی و انقلاب مشهد و سایر حوزه های قضایی قرار گرفته و براساس گزارشهای موجود مقادیر قابل توجهی از اراضی که توسط افراد سودجو تصرف شده بود رهاسازی شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی مبهم بودن قوانین را از عواملی دانست که موجب شده افراد سودجو و فرصت طلب با تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی به حقوق عامه آسیب وارد کنند.

وی با تأکید بر لزوم اجرای قانون توسط مسئولان گفت: باید با هر نهاد یا مسئولی که در زمینه انجام وظیفه در حفظ حقوق بیت المال کوتاهی می کند ،برخورد قانونی صورت پذیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.