تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در فیفا بررسی می‌شود

رئیس فدراسیون بین المللی فو‌تبا‌ل در سفر به فلسطین اطمینان داد موضوع تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی از این فدراسیون در كنگره سالانه فیفا بررسی خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‎تی‎وی؛ سفر "سپ بلاتر،" رئیس فدراسیون بین المللی فو‌تبا‌ل – فیفا – به فلسطین موقعیت خوبی فراهم کرد تا فلسطینی‌ها بار دیگر درخواست تعلیق فوتبال رژیم صهیونیستی را مطرح کنند. "بلاتر" نیز تأیید كرد درخواست انجمن فو‌تبا‌ل فلسطین، در كنگره سالانه فیفا مطرح و بررسی خواهد شد.

فلسطین پیش از این اعتراض خود نسبت به سنگ اندازیهایی که رژیم صهیونیستی در فعالیت‌های فو‌تبا‌ل این كشور ایجاد می‌کند به فیفا اعلام کرده بود. صهیونیستها مانع رفت و آمد ورزشكاران فلسطینی از نوار غزه به قسمت‌های اشغالی می‌شوند. همچنین این رژیم مانعی برای رسیدن تجهیزات ورزشی به ورزشكاران فلسطینی و رفتن تیم‌های خارجی به این كشور است. 
كنگره زوریخ در 29 مه (8 خرداد) رای‎گیری درباره تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی از فیفا را در دستور كار خود قرار داده است. "بلاتر" دو سال پیش اعلام كرده بود مسئولان فو‌تبا‌ل فلسطین، رژیم صهیونیستی، كنفدراسیون فو‌تبا‌ل آسیا و اتحادیه فوتبال اروپا باید به شکایت فوتبالیست‎های فلسطینی رسیدگی کرده و مشكلات آنها را حل كنند. 

فلسطین برای تصویب پیشنهادش – مبنی بر تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در فیفا - به رأی 209 عضو فدراسیون بین المللی فوتبال احتیاج دارد. فلسطینی‌ها همزمان با سفر رئیس فیفا به سرزمین‎های اشغالی، تظاهرات گسترده‌ای در بیت‌المقدس برگزار کردند و خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا شدند. 

در همین راستا " سپ بلا‌تر" با "بنیامین نتانیاهو،" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی دیدار كرد. 

یك مقام بلند پایه صهیونیست گفت: اسرائیل می‌خواهد راهی بیابد تا مانع از رأی آوردن طرح تعلیق شود. "نتانیاهو" نیز در دیدار با "بلاتر" مدعی شد هرگونه تلاش برای سیاسی كردن ورزش از نظر وی موجب نابودی فیفا خواهد شد. "بلاتر" در پاسخ گفت نمی‌خواهد فوتبال به عرصه‌ای برای اختلافات بین‌المللی تبدیل شود. ذات ورزش به قدری مستحكم است كه باید عامل برقراری صلح باشد. 

فدراسیون فو‌تبا‌ل رژیم صهیونیستی هم اکنون عضو یوفا است و مسائل امنیتی را بهانه اقدامات خود قرار داده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار