تظاهرات در اعتراض به تيراندازی پليس به 2 جوان سیاه پوست درشهر المپيای آمريکا

صدها نفر در اعتراض به تیراندازی پلیس آمریکا به دو جوان سیاه پوست غیر مسلح، در شهر المپیا مرکز ایالت واشینگتن تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، صدها نفر در اعتراض به تیراندازی پلیس آمریکا به دو جوانسیاه پوست، به طور مسالمت آمیز در شهر المپیا مرکز ایالت واشینگتن تظاهرات کردند.

دو قربانی، مظنون به تلاش برای سرقت از یک سوپرمارکت بودند.

پیش از این تیراندازی، که به زخمی شدن "برایسون چاپلین" 21 ساله و "آندره تامپسون" 24 ساله منجر شد، "رایان دونالد" مامور پلیس عامل تیراندازی، مدعی شد اوایل روز پنجشنبه با یک اسکیت بورد هدف حمله قرار گرفته است.

قربانیان، دو برادر ناتنی، سیاه پوست هستند و مامور پلیس سفیدپوست است.

رئیس پلیس شهر المپیا در اینباره اعلام کرد: «برای من، هیچ نشانه ای وجود ندارد که (مسئله) نژاد، عاملی در این پرونده بوده است».

معترضانی که در راهپیمایی عصر پنجشنبه شرکت کردند، تابلوهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «نژاد، یک عامل است»، و «ما، غصه دار هستیم».

گروهی از کارآگاهان از چندین سازمان در حال تحقیق درباره این تیراندازی هستند. بازرسان اعلام کردند این دو جوان سلاح نداشته اند.

تظاهرکنندگان نخست در پارکی تجمع و سپس حدود یک مایل به سمت ساختمانی که شهرداری و اداره پلیس المپیا را در خود جای داده است، راهپیمایی کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار