اجلاس هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا/ هدیه هاشمی به شیخ احمد

شصت و ششمین اجلاس هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا ساعت 10:30 پنجشنبه 31 اردیبهشت در تهران آغاز شد.

آغاز اجلاس هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا/هدیه هاشمی به شیخ احمدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ این جلاس در سالن زرین هتل آزادی تهران به ریاست شیخ احمد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا آغاز به کار کرد.

در این اجلاس که تا ظهر امروز ادامه دارد اعضای شورای المپیک آسیا از جمله افشارزاده رئیس کمیته آمار این شورا حضور دارند.

*روسای کمیته های المپیک پاکستان و اندونزی وارد تهران شدند

در ادامه ورود مهمانان حاضر در شصت و ششمین دوره نشست شورای المپیک آسیا شب گذشته روسای کمیته های المپیک دو کشور اندونزی و پاکستان وارد تهران شدند.

شصت و ششمین دوره نشست شورای المپیک آسیا در حالی به میزبانی ایران از ساعت 10:30 دقیقه امروز در هتل آزادی تهران آغاز می گردد که تقریبا تمامی روسای کمیته،دبیران کل،نمایندگان و روسای کمیته ها و کادر اجرای OCA وارد تهران شدند.
 
شیخ احمد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا نیز ساعت 9 صبح امروز وارد تهران خواهد شد.

*کادر اجرایی برگزاری بازیهای آسیایی اندونزی و ویتنام نیز وارد تهران شدند

کادر اجرایی برگزاری کننده بازیهای آسیایی اندونزی و همچنین رقابتهای ساحلی آسیایی ویتنام و داخل سالن و رزمی ترکمنستان نیز وارد تهران شدند.

در شصت و ششمین نشست شورای المپیک آسیا جدای از موارد مطروحه در نشست مسئولان برگزار کننده دوره های بعدی بازیهای آسیایی اندونزی ویتنام(ساحلی) و ترکمنستان(ایندورگیمز) که میزبانی این رقابتها را بر عهده دارند توضیحاتی در خصوص روند چگونگی رشد و آمادگی شهر های برگزاری این رقابتهای برای مسئولان شورای المپیک آسیا ارائه می دهند. 
 
این نشست ساعت 10:30 دقیقه امروز پنجشنبه در هتل آزاد آغاز می گردد و تاکنون تمامی مهمانان برای حضور در این نشست وارد تهران شدند.

*شیخ احمد به تهران رسید

شیخ احمدرئیس شورای المپیک آسیا جهت حضور در شصت و ششمین دوره نشست شورای المپیک آسیا وارد فرودگاه بین المللی مهر آباد تهران شده و مورد استقبال رئیس و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک قرار گرفت.

شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا جهت حضور در شصت و ششمین دوره نشست شورای المپیک آسیا که از ساعت 10:30 دقیقه امروز صبح درهتل آزادی برگزار می گردد وارد فرودگاه بین المللی مهر آباد تهران شده و مورد استقبال کیومرث هاشمی رئیس و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک قرار گرفت. 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛شصت و ششمین دوره نشست شورای المپیک آسیا در حالی تا دقایق دیگر در تهران آغاز می گردد که تمامی روسا و دبیران کل کمیته های المپیک کشورهای آسیایی و همچنین مهمانان و نمایندگان دعوت شده به این نشست و همچنین کادر اجرایی برگزار کننده بازیهای آسیایی اندونزی،بازیهای ساحلی ویتنام و بازیهای داخل سالن و رزمی در ترکمنستان نیز به تهران آمدند. 

با حضور شیخ احمد در تهران این نشست تا دقایقی دیگر آغاز می گردد.

*افشارزاده: شیخ احمد نامه عاشقانه برایم ننوشته است

رئیس کمیته آمار شورای المپیک آسیا گفت: نامه شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا به من عاشقانه نبوده است اما حقایق درباره من را عنوان کرده بود.

بهرام افشارزاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره نشست شورای المپیک آسیا در ایران عنوان کرد: شیخ احمد رئیس این شورا مرد بزرگی در ورزش دنیا است او  به عنوان رئیس آنوک این عضو هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک فرد تاثیر گذاری بوده که به ایران آمده است انوک ارگان ورزشی قدرتمندی در دنیا که تمام تصمیمات آسیا یی از جمله تغییرات اساسنامه از طریق این نهاد اتفاق می‌افتد که در AFC تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: حضور شیخ احمد و میزبانی اجلاس شورای المپیک آسیا باعث می‌شود برخی مقامات از نزدیک با شرایط ورزش ایران آشنا شوند و نظرشان در مورد ایران تغییر پیدا می‌کند.

دبیر کل سابق کمیته ملی المپیک ایران درباره کسب کرسی‌های بین‌المللی در آینده گفت: ما در  این باره نیاز به ارتباطات و حمایت بیشتر داریم اما این نشست در تهران می‌تواند زمینه ساز این ارتباطات باشد.

افشارزاده در پاسخ به این سوال که آیا نامه شیخ احمد به وی بعد از جدایی‌اش از کمیته ملی المپیک عاشقانه بوده، تصریح کرد: این نامه عاشقانه نبود اما حقایق در آن عنوان شده بود مرد 32 سال است که با شیخ احمد ارتباط دارم و قبل از او پدرش را هم می‌شناختم. افراد کارآمد در ورزش آسیا را می‌شناسم و به خوبی از عملکرد آنها آگاه است.

*سجادی: اجلاس المپیک آسیا فرصت خوبی برای ایران است

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: می‌توانیم از نشست‌های جانبی اجلاس شورای المپیک آسیا بهترین استفاده را ببریم.

نصراله سجادی معاون وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص اجلاس شورای المپیک آسیا عنوان کرد: جلسه هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا در تهران برگزار می‌شود و شیخ احمد رئیس این شورا هم صبح امروز وارد کشورمان شد و من هم برای استقبال به فرودگاه و هتل محل برگزاری اجلاس آمده ام. هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا دستور جلسه خودشان را دارند که مثل همه ‌ی ارگان‌ها درباره آن تصمیم گیری‌ می‌کنند.

وی در خصوص دستاوردهای ایران از میزبانی اجلاس شورای المپیک آسیا در تهران گفت: برگزاری هر رویداد بین المللی در کشور خوب است. امیدوارم این جلسه هم به عنوان جلسه‌ای آسیایی که در ایران برگزار می‌شود دستاوردهای بزرگی برایمان داشته باشد چرا که از نشست‌های جانبی آن به عنوان یک فرصت می‌توانیم استفاده کنیم.

*شیخ احمد با معاون اول رئیس جمهور دیدار می‌کند

رئیس شورای المپیک آسیا عصر پنجشنبه 31 اردیبهشت دیداری با معاون اول رئیس جمهور خواهد داشت.

شیخ احمد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا که برای برگزاری شصت و ششمین شورای المپیک آسیا صبح به تهران آمده است در برنامه ای که دارد، عصر امروز در کاخ سعدآباد به دیدار جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواهد رفت.

*جام ارجان به شیخ احمد هدیه شد

رئیس کمیته ملی المپیک ایران جام ارجان را که قدمت تاریخی دارد به رئیس شورای المپیک آسیا اهدا کرد.

در آغاز شصت و ششمین نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران به پاس خدامات ارزنده شیخ احمد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا جام ارجان را که قدمت تاریخی دارد به وی هدیه داد.

*هاشمی: ایران توانمندی بالایی در میزبانی اجلاس‌ها و رقابتهای مهم ورزشی دارد

شصت و ششمین نشست هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا با خوش آمد گویی کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک به اعضای شورای المپیک آسیا آغاز بکار کرد.

شصت و ششمین نشست هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا دقایقی پیش با حضور شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا،روسا،دبیران کل و نمایندگان کشورهای مختلف آسیایی و همچنین فدراسیون های جهانی در هتل آزادی تهران آغاز شد.

در ابتدای این نشست کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران ضمن خیر مقدم به اعضای شورای المپیک آسیا برای آنها سفر خوشی را آرزو کرد و گفت:ابتدا ورود شما را به جمهوری اسلامی ایران خوشامد می گویم و امیدوارم این کشور را به عنوان وطن دوم خود تلقی نمایید.میزبانی جلسه هیات اجرایی شورای المپیک آسیا در تهران فرصتی مغتنم و باعث افتخار کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران است. 

وی ادامه داد:شورای المپیک آسیا سازمانی موثر و برخوردار از تشکیلاتی سازمان یافته است و لذا تصمیمات آن اثرات سازنده ای در توسعه ورزش آسیا داشته و می تواند کمیته های ملی المپیک را در راستای ارتقاء جوانان، ورزش و رویهمرفته جنبش المپیک به درستی هدایت کند. به این دلیل باعث خرسندی کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران است که به مدد میزبانی این اجلاس نقشی اگرچه کوچک در جهت کمک به توسعه و ارتقاء ورزش آسیا ایفا نماید. 

هاشمی خاطر نشان کرد:همانگونه که مستحضرید، ایران کشور بزرگ و دارای امکانات بالقوه و کشف نشده است. رجاء واثق دارم که ریاست محترم شورا با آگاهی از این امر همواره در پی یافتن فرصتهای مناسب جهت محقق کردن این امکانات بالقوه بوده است. آکادمی ملی المپیک ایران نیزکه در تحت مجموعه کمیته ملی المپیک فعالیت میکند در گذشته به عنوان یک مرکز رسمی ورزش قهرمانی توسط شورای المپیک به رسمیت شناخته شد و به این اعتبار می تواند نقش موثری برای تحقق برنامه های شورای المپیک آسیا ایفا نماید. 

رئیس کمیته ملی المپیک در خاتمه ابراز داشت:قابلیت ایران در میزبانی رویدادهای شورا اعم از گردهمایی های بزرگ و جلسات را نباید از نظر دور داشت. بهرحال ارتقاء نقش منطقه غرب آسیا در توسعه کلی ورزش قاره خواسته ورزش جمهوری اسلامی ایران است. ایران کشوری است برخوردار از فرهنگی غنی و تاریخی بس کهن و مردم آن خونگرم و به میهمان نوازی شهرت دارند. با عنایت به این امر، کمیته ملی المپیک نیز از هیچ تلاشی جهت ایجاد فضا و امکانات مناسب برای اقامتی مطلوب برای شما دریغ نکرده است وبرای یکایک شما عزیزان اقامتی دلپذیر را در جمهوری اسلامی ایران آرزو می کنم. 

شصت و ششمین نشست شورای المپیک آسیا از ساعت 10:30 دقیقه در هتل آزادی تهران آغاز بکار کرد.

*شیخ احمد: شهر زیبای تهران میزیان بسیار خوبی است/ارتباط متقابل به شکوفایی ورزش آسیا کمک می کند

رئیس شورای المپیک آسیا با بیان اینکه از میزبانی شهر تهران راضی است گفت: ارتباط متقابل ورزشکاران با شورای المپک آسیا برای شکوفایی ورزش این قاره مفید است.

شیخ احمد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا در آغاز نشست این شورا عنوان کرد: همه رویداها را با موفیقت اجرا کردیم که ما در بخش‌های مختلف موفقیت‌های زیادی کسب کردیم. اما بدون اتحاد نمی‌توانستیم موفق باشیم. حالا منتظر بازی‌های داخل سالن و رزمی عشق آباد هستیم.

وی با بیان اینکه رقابت ورزشکاران وابسته به روابط خوب المپیک آسیا است بیان کرد: رئیس کمیته المپیک هند دیداری با من داشت و همچینین دکتر خو هم به عنوان نماینده برگزاری بازی های آسیای 2018 جاکارتا معرفی شده است. من در ماه سپتامبر در مورد این بازی‌ها اطلاعات کاملی را اعلام می کنم از میزبانی تهران، NOC ، مسئولان و ورزشکاران تشکر می‌کنم.

رئیس شورای المپیک آسیا با بیان اینکه ایران پیشرفت زیادی در کسب مدال در آسیا داشته است تصریح کرد: در اجلاس امروز که در ایران برگزار می شود 45 نفر از اعظای شورا دور هم جمع می شوند. در بازی های آسیایی و دیگر رقابت های قاره آسیا شاهد حضور ورزشکاران ایرانی بودیم که امیدوارم این حضور در آینده بیشتر شود. امیدوارم ارتباط متقابل ورزشکاران با شورای المپیک آسیا نسبت به گذشته بیشتر شود تا به شکوفایی ورزش در این قار کمک کند.

*کفاشیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: بازی تراکتور نفت تکرار نمی شود/عسگری پیش از پایان لیگ استعفا داده بود

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: اتفاقاتی که در بازی تراکتور سازی و نفت روی داد دلیل نمی‌شود این بازی تکرار شود.

علی کفاشیان در حاشیه نشست شورای المپیک در گفتکو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به خاطر اتفاقاتی که در روز پایانی لیگ در تبریز روی داد بازی تراکتور سازی و نفت تکرار نمی شود. من به باشگاه تراکتور به عنوان نایب قهرمان لیگ تبریک می‌گویم و باید اعلام کنم سپاهان قهرمان چهاردهمین دوره لیگ برتر شده است.

وی افزود: این بازی حساسیت ویژه‌ای داشت که باعث شد فغانی که داوری این دیدار را برعهده داشت دچار اشتباهاتی شود و وی برای توضیحات بیشتر قرار است به کمیته داوران برود. در اتفاقات تبریز فقط داور مقصر نبود و کادرفنی تراکتور هم مقصر بود که فکر کردند بازی سپاهان به تساوی رسیده است. ما این مسئله را به مسئولان تراکتور سازی هم اعلام کرده‌ایم.

کفاشیان در خصوص استعفای حسین عسگری از کمیته داوران بیان کرد: عسگری قبل از پایان لیگ استعفا داده بود. چون همیشه بین فدراسیون و دپارتمان داوری استحکاک وجود داشت و ما اعلام کرده بودیم مشکلاتشان را بین خودشان حل کنند چون یکی از آنها عضو هیئت رئیسه بود نمی‌توانست استعفا دهد.

وی درباره اردوی تیم ملی فوتبال امید تصریح کرد: قرار است برخی از بازیکنان تیم ملی امید به اردوی تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند.

*سیپوویچ: فکر نمی‌کردم ایران قابلیت برگزاری نشست را داشته باشد/این نشست بهانه ای برای گسترش روابط خواهد بود

ناتالیا سیپوویچ قزاقستانی رئیس کمسیون زنان شورای المپیک آسیا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره حضورش در ایران و اجلاس شورای المپیک گفت: برای اولین بار به ایران آمده‌ام چون صدای رسای ورزش ایران را از تهران شنیدم. مردم ایران مهمان‌نواز هستند. فکر نمی‌کردم تهران قابلیت اجرای اجلاس شورای المپیک آسیا را داشته باشد اما حالا خوشحالم برای اجرای اجلاس به ایران آمدم.

وی درخصوص برنامه های اجلاس شورای المپیک آسیا در تهران بیان کرد: برخی مفاد این اجلاس در نشست چند ساعته صبح امروز بررسی شد اما سایر موارد به ارزیابی بیشتری نیاز دارد. قرار است ما با ورزیر و سایر مسئولان ورزش ایران نیز دیداری داشته باشیم.

او درباره رضایت شیخ احمد از میزیانی تهران برای برگزاری نشست شورای المپیک آسیا گفت: این نشست بهانه ای برای گسترش روابط شورای المپیک آسیا و کمیته ملی المپیک ایران خواهد بود

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار