چالش جدید پوتین در مقابل ناکامی های فضایی اخیر

اخیراً صنعت فضایی روسیه با مشکلاتی در بخش های مختلف تولیدی و اجرایی مواجه شده که ناکامی هایی را در برنامه پرتاب های فضایی این کشور نیز به دنبال داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، ناکامی های اخیر صنعت فضایی روسیه در مأموریت های پرتاب، از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی تاکنون بی سابق بوده است.

این شکست ها که به گفته کارشناسان می تواند بر غرور ملی روسیه نیز تأثیر بگذارد، ممکن است جایگاه برجسته این کشور را در بازار جهانی چندین میلیارد دلاری پرتاب های فضایی به خطر بیندازد. 

دولت "ولادیمیر پوتین" در حال حاضر توانسته است چیزی حدود 40 درصد سهم بازار بین المللی را در پرتاب فضاپیماها و ماهواره ها برای روسیه حفظ کند. 

شرکت های آمریکایی، اروپایی، چینی و هندی متعددی هم اکنون منتظرند تا با ادامه شکست های روسیه در عرصه تجارت فضایی، سهم خود را در این کارزار پرسود گسترش بدهند.

"دیمتری روگوزین" ،معاون دفاعی و فضایی نخست وزیر روسیه، نیز هشدار داده است اگر این کشور نتواند بر مشکلات پیش آمده در صنعت فضایی خود غلبه کند، به زودی جایگاه برتر سنتی خود را در این بازار بین المللی از دست خواهد داد.

ماه گذشته، کارگران یکی از پایگاه های فضایی در حال ساخت روسیه به نام پایگاه "وُستُچنی" در منطقۀ "آمور" در اعتراض به تعویق چندماهه در پرداخت حقوق ماهانه، دست به اعتصاب غذا زدند که به دنبال آن، رییس یک شرکت عمرانی و چند پیمانکار برای ارائه توضیحات در خصوص وضع پرداختی کارکنان بازداشت شدند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار