نتایج سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم اعلام شد/ ستارگان قرآنی ایران بر بام جهان اسلام ایستادند

در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، نمایندگان کشورمان در دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن کریم، رتبه نخست را از آن خود کردند.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، با پایان یافتن مرحله نهایی سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم امشب، نفرات برتر این مسابقات مشخص شدند.

بر همین اساس در رشته حفظ کل پس از حجت‌الاسلام «محمدمهدی رجبی» که رتبه نخست را کسب کرد به ترتیب ؛ عبدالله الرفاعی از لیبی ، اساکامامودو حسن از نیجر، ابوبکر علس موسی از اوگاندا و آدم حسن حسین از سومالی به ترتیب رتبه های بعدی را بدست آوردند.

همچنین در رشته قرائت نیز پس از «حسن دانش» که موفق به کسب رتبه نخست شد به ترتیب ؛ محمد عبدالرحمن محمود عبدالباسط از مصر ، محمد ابراهیم از پاکستان ، جعفر حسیبوان از اندونزی و احمد عباس فرج از عراق حائز رتبه‌های برتر این دوره از مسابقات شدند.

رقابت‌های این دوره پس از برگزاری مراسم افتتاحیه به تاریخ جمعه، 25 اردیبهشت، از شنبه در سالن اجلاس سران و در رشته حفظ کل قرآن در سه مرحله و رشته قرئت تحقیق در دو مرحله برگزار شد و بالاخره امروز پنج حافظ و پنج قاری برتر در مرحله فینال رقابت داشتند.
مراسم اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران فردا، جمعه، اول خردادماه ساعت 17 با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم خوشبخت
۲۲:۱۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
سلام
قابل توجه اونایی که گفتن در رشته حفظ حق حافظ ایرانی نبود که اول بشه؛می خواستم بگم حسن حفظ شرط اول است ایشون به خوبی وبدون تامل قرائت کردند،وبهشون تبریک میگم وامیدوارم همیشه در عرصه های قرانی خوش بدرخشند.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
سلام
به نظر من در رشته ى حفظ حق حافظ ايرانى نبود همونجور كه آقاى ابوالقاسم اعلام كردن خيلى اشتباه فاحشى داشتن، خوبه كه وقتى اين طور مسابقات برگزار ميشه عدالت هم رعايت بشه