درهمایش یمن،دیروز،امروز نقش آخرالزمانی مطرح شد؛

تحلیل بدون آگاهی اخبار آخرالزمانی، قابل اعتنا نیست/ بسیاری از ما نیاز به ظهور حضرت مهدی(ع) را احساس نمی‌کنیم

باز شناخت وقایع آخرالزمان تاثیرگذار در شناخت حضرت صاحب‌الزمان و نزدیکی ظهور حضرت است.

تحلیل بدون آگاهی اخبار الزامی قابل اعتنا نیست/ بسیاری از ما نیاز به ظهور حضرت مهدی(ع) را احساس نمی‌کنیمبه گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران ،اسماعیل شفیعی کردستانی عصر پنجشنبه درهمایش یمن،دیروز،امروز نقش آخرالزمانی گفت: بیان تحلیل‌های بدون آگاهی از اخبار الزامی قابل اعتنا نیست و ما باید با شناسایی وقایع خاورمیانه موضوع مناسبی درباره‌ی آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: نبود آگاهی از تاریخ و بیان سخنان حضرات معصوم درباره‌ی منجی عالم امکان مصیبت‌بار است و با توجه به تشدید اوضاع عمرانی منطقه نظیر آن تا کنون در منطقه نبوده است.

همچنین مهدی نصیری کارشناس مسائل خاورمیانه در غرب در ادامه اظهار کرد: در بحث آخرالزمان با افراط و تفریط مواجه‌ایم و جریان افراط با یک تطبیق قطعی نشانه‌وار مصادیق آن همراه است.

 این روزنامه‌نگار افزود: جریان تفریط از موضوع سخن نمی‌گوید و خواهان مسکوت گذاشتن این پدیده، به عنوان پدیده‌ای غیر محلی و خرافه است و معتقد است که با این اوضاع به طور قطعی میان صلح نمی‌خواهد و بر این اساس نمی‌خواهد حرف بزند.

نصیری بیان کرد: شیعه با تسلیم بودن در برابر حضرت معصوم،نظر خود را بر حضرت ترجیح ندهد زیرا زمزمه‌ی شیعه قبل و بعد دوران غیبت این بوده که چه‌طور می‌توانیم از آن مصلح مجبوب منظر همه‌ی ادیان سخن نگوییم.

بعداز سخنرانی نصیری، محمد علی مهتدی کارشناس وزارت خارجه گفت: شیعه‌ای منتظر ظهور نیاز به عجل فرجهم گفتن با تعلقه‌ی زبان ندارد زیرا شیعه ظهور حضرت برا به عنوان یک درد باید در خود داشته باشد.

وی ادامه داد: براین اساس بسیاری از ما نیاز به ظهور حضرت را احساس نمی‌کنیم چون وقتی خانه،همسر،فرزند و ویلای شمال خودمان را داریم دیگر چه نیازی به ظهور حضرت داریم.

مشاور عالی مرکز پژوهش خاورمیانه ابراز کرد: انسان با دیدن مردمان به خاک و خون کشیده شده باید احساس کند که نزدیکی ظهور حضرت با دعای همراه با تضرع میسر است و تنها در صورت دعا، ظهور آن حضرت نجات‌بخش نزدیک خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار