مشهد؛

توجه ناکافی به دومین شهر زیارتی خراسان رضوی / کاشمرسالانه پذیرای حدود سه میلیون زائر در عرصه گردشگری مذهبی

فرماندار کاشمربا انتقاد ازاینکه جای کاشمر در ردیف اعتبارات استانی و ملی حوزه زیارت خالی است، گفت : هرچند شهرستان کاشمر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی در حوزه زیارت دارد اما تاکنون کمتر به آن توجه شده است.

مهدی فروزان درگفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود : اگرچه درآغازتشکیل کارگروه ملی زیارت وعده‌های خوبی جهت تخصیص اعتبار برای شهر کاشمر که عنوان دومین شهر زیارتی استان را یدک می‌کشد و با وجود امامزادگان واجب التعظیم، سالانه پذیرای حدود سه میلیون زائر است و در عرصه گردشگری مذهبی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، داده شد اما هنوز از عملی کردن آن خبری نیست.

وی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار به کارگروه زیارت این شهرستان طی سال‌های گذشته گفت : تمامی پرونده‌های این کارگروه را در استان و شهرستان بررسی کرده‌ام اما حتی یک ریال هم برای کاشمر در لابه لای این پرونده‌ها نیافتیم.

فرماندار کاشمر افزود : این شهرستان در ایام مختلف سال به ویژه ایام نوروز و تابستان پذیرای بیش از سه میلیون زائر و گردشگر است که می‌طلبد زیر ساخت‌های لازم برای استقبال و پذیرایی از این مسافران فراهم شود.

فروزان گفت : احداث اقامتگاه ارزان‌قیمت برای زائرانی که به شهرستان سفر می‌کنند از ضروریات اساسی است چرا که با وجود تمایل سرمایه‌گذار در این حوزه، به دلیل نبود فضای مناسب برای اسکان، همواره شرمنده مسافران و زائران به این شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری کاشمر با وجود بضاعت اندک بحث طرح حرم تا حرمین را در دستور کار قرار داده است، افزود : انتظار داریم متولیان توزیع‌کننده بودجه زیارت در سطح استان اعتبار خوبی برای اجرای این طرح در نظر بگیرند و شهرداری کاشمر را در این راستا کمک کنند.

گفتنی است: حضور میلیونی زائران و گردشگران در سال و جمعیت بالغ بر 430 هزار نفر از شهرهای همجوار که همواره خود را مقید به زیارت این امامزادگان می‌دانند سبب شده است که این شهرستان به دومین شهر زیارتی استان و چهارمین شهر زیارتی کشور لقب بگیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.