باهنر در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین:

سیاست ما پیگیری بازی برد – برد است/ "دبه‌کردن‌"های آمریکا زیاد شده

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ما به تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعتماد داریم، گفت: سیاست ما تغییر نکرده و همان پیگیری بازی برد – برد است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران نشست جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز(شنبه) با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و محمدرضا باهنر دبیرکل این جامعه برگزار شد.

باهنر در ابتدای این نشست گفت: اخبار مهمی در موضوع مذاکرات هسته‌ای و تدوین تفاهم‌نامه مطرح و به موازات آن، "دبه درآوردن‌های" 1+5 و در رأس آن آمریکا زیاد شده است.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای به دشمن داده نمی‌شود، همانطور که می‌دانیم مقامات بین‌المللی و آژانس با همکاری رژیم صهیونیستی دانشمندان ما را به شهادت رساندند لذا ما فرزندان خود را به آن‌ها معرفی نمی‌کنیم.

وی با اشاره به توافق لوزان تصریح کرد: در توافق لوزان اجازه داده شده بود که در تاسیات فردو 1000 سانتریفیوژ وجود داشته باشد و از این تعداد، 300 تا 400 سانتریفیوژ کار کند در حالی که اکنون تاکید می‌کنند که فقط باید بین 300 تا 400 سانتریفیوژ در فردو وجود داشته باشد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید مراقب امضای بعد از توافق بود و گزینه‌های روی میز را در اختیار داشت، گفت: ما قصد ترک میز مذاکره را نداریم اما تیم مذاکره کننده هسته‌ای روی خطوط قرمز نظام جدی هستند.

وی در ادامه افزود: دشمن بداند که ما درباره مذاکرات هسته‌ای اختلاف سیاسی نداریم و در این زمینه بین جناح‌ها وحدت وجود دارد، مجلس، دولت و قوه قضاییه در این باره هم‌رأی هستند و پشت سر فرمانده کل قوا ایستاده‌اند.

باهنر با بیان اینکه ما به تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعتماد داریم، تصریح کرد: مجلس ما مانند کنگره آمریکا نیست که یا واقعی یا سوری با دولتش جنگ کند، ما اهل فیلم بازی کردن و مخالفت کردن با دولت نیستیم.

باهنر همچنین خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی گفت: سیاست ما تغییر نکرده است و همان پیگیری بازی برد – برد است، اگر بازی به سمت برد – باخت بچرخد، آنان بدانند که ما تجربه 50 ساله از این بازی داریم و اگر این اتفاق بیفتد، آماده مقابله هستیم. 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین خطاب به رسانه‌ها گفت: ما در طول این سال، انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم و رسانه‌ها نیز ممکن است تحلیل‌ها و حرف‌های خود را داشته باشند، همچنین نمایندگان مجلس به دلیل انتخابات مجلس ممکن است بر روی موضوعات مختلف حساسیت داشته باشند پس امیدواریم که رسانه‌ها منصفانه به وظایف خود عمل کنند.

باهنر با بیان اینکه امسال دولت نیز مسائل خاص خود را دارد، گفت: آنان توانسته‌اند تورم را کنترل کنند و ما امیدواریم که از رکود خارج شویم، ما منتظر رونق در اقتصاد هستیم چرا که اکنون مردم از بیکاری و رکود اقتصادی رنج می‌برند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن بداند که اگر تحریم ها 10 سال دیگر ادامه پیدا کنند، ما مرد اقتصاد مقاومتی، مبارزه و مرد جنگیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پس از سخنان باهنر، خبرنگاران از جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین به بیرون هدایت شده و اجازه انعکاس صحبتهای بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در این جلسه به آنان داده نشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: باهنر ، لوزان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار