دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خبرهای موجود حاکی از آن است که دشمنان خواب‌هایی برای تحت تأثیر قراردادن امنیت کشور دیده‌اند، گفت: امروز هیچ قدرتی قادر نیست در مرزهای کشور ما ناامنی ایجاد کند اما با این حال، آمادگی آحاد ملت مهم و ضروری است زیرا ملتی که در برابر دشمن غافلگیر شود، هزینه زیادی پرداخت خواهد کرد.

بررسی مجدد سیاستهای کلی انتخابات در مجمع تشخیص/ استفاده کاندیداها از امکانات کشورهای خارجی ممنوع است

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که ظهر امروز (شنبه) برگزار شد با اشاره به جلسه صبح مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع در جلسه امروز خود، سیاست‌های کلی انتخابات را مجددا مورد بحث قرار داد که یکی از این سیاست‌ها مسئله دخالت قوای سه‌گانه کشور یعنی مجلس، دولت و قوه قضاییه در انتخابات، تعیین حدود این دخالت در چارچوب قانون و همچنین لزوم پرهیز از هر نوع اعمال قدرت در جهت دادن به آرای مردم بود.

وی ممنوعیت استفاده کاندیداها و احزاب از امکانات کشورهای خارجی در جهت گرایشات انتخاباتی را از دیگر بحث‌های مطرح شده در جلسه امروز مجمع عنوان کرد و افزود: تا به حال حرف‌هایی در این زمینه مطرح بوده است اما ما به عنوان یک سیاست کلی در جلسه امروز مجمع آن را تنظیم کردیم اما به این مسئله ورود پیدا نکردیم که آیا تا کنون مسئله استفاده از حمایت و امکانات کشورهای خارجی در انتخابات وجود داشته است یا خیر.

رضایی، بحث بعدی مطروحه در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام را بررسی رابطه دولت و مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: در جلسه امروز بررسی شد که وزارت مسکن و شهرسازی از ناحیه دولت در ساخت و سازهای شهری و تخلفات شهرداری‌ها چه وظایفی به عهده دارد، این سیاست‌ها به عنوان متمم برنامه ششم بررسی شد و قرار است که بزودی تقدیم مقام معظم رهبری شود. 

وی ادامه داد: در جلسه صبح امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، صحبت‌هایی هم در خصوص شرایط حساس منطقه نیز شد که به نظر می‌رسد در این شرایط ، کشور نیازمند اجماع عمومی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از تحرکات و تهدیدات از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی با همدستی کشورهای منطقه شروع شده‌ که شاهد نمونه‌های آن در عربستان و یمن هستیم، تصریح کرد: ظاهرا این کشورها برنامه دارند تا ناامنی را به مرزهای غربی و شرقی کشور ما بکشانند.

رضایی افزود: خبرهای موجود حاکی از آن است که خواب‌هایی برای تحت تأثیر قراردادن امنیت کشور دیده‌اند و بنده به عنوان یک رزمنده به همه پاسداران، بسیجیان و رزمندگان کشور اعلام می‌کنم که باید آمادگی کامل داشته باشند تا اگر اتفاقی در مرزهای کشور بیفتد، جواب جمهوری اسلامی چنان محکم باشد که توطئه‌ها وقت ما را در سازندگی کشور نگیرد.

وی با بیان اینکه امروز هیچ قدرتی قادر نیست در مرزهای کشور ما ناامنی ایجاد کند، ادامه داد: با این حال، آمادگی آحاد ملت مهم و ضروری است زیرا ملتی که در برابر دشمن غافلگیر شود، هزینه زیادی پرداخت خواهد کرد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره حضور مجددش در سپاه پاسداران و پوشیدن لباس پاسداری گفت: برخی عنوان کردند من چون لباس پاسداری پوشیدم دیگر در مجمع نیستم، این طور نیست و من همچنان در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال خدمتگزاری هستم و با پوشیدن این لباس، تنها فرصتی دست داد تا تجارب نظامی و سیاسی خود را در سپاه پاسداران به نسل‌های آینده منتقل کنم.

رضایی همچنین در خصوص استانی شدن انتخابات و سیاست‌های کلی مطرح شده در این خصوص در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بحث‌هایی در کمیسیون دفاعی- سیاسی مجمع با حضور آقایان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و مقرر شد سیاستی در خصوص استانی- شهرستانی شدن انتخابات تنظیم و تعیین شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سوالی درباره اصطلاح "دبه‌کردن" طرف مقابل در روند مذاکرات که ولایتی و صالحی آن را مطرح کرده‌اند و همچنین در تشریح ویژگی‌های یک توافق خوب گفت: آمریکایی‌ها در حقیقت چانه‌زنی می‌کنند و این حرف‌ها در راستای اخذ امتیازات بیشتر است اما آمریکا راه بازگشتی به تحریم‌ها ندارد و این بحث‌ها برای این است که ایران عقب‌نشینی بیشتری کند و امتیازات بیشتری بدهد.

وی خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان ادامه داد: شما باید رهنمودهای مقام معظم رهبری و خطوط قرمز را رعایت کنید چون هرچه خطوط قرمز بیشتر رعایت شود قطعا به نفع ماست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در مواقعی که بحث‌ها به فینال می‌رسد حساسیت‌ها به اوج خود نزدیک می‌شود، تصریح کرد: اگر ایران بحث بازرسی از پادگان‌ها را بپذیرد طرف مقابل عنوان می‌کند که در مرحله  بعد باید خانه مسئولین را بازرسی کنیم لذا مقاومت ایران به دلیل آن است که در همین مرحله باید جلوی زیاده‌خواهی غرب گرفته شود.

رضایی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بررسی سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام چه زمانی به پایان می‌رسد، گفت: بررسی سیاست‌های کلی انتخابات خردادماه نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار