شافعی عنوان کرد

تشکیل کمیسیون مشترک ایران و اندونزی

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه دولت یازدهم تعامل با جهان را از اولویت‌های خود قرار داده است گفت: کمیسیون مشترک ایران و اندونزی رسما کار خود را آغاز کرده و امیدواریم در این راستا تفاهمات میان این دو کشور بازنگری شود.

تشکیل کمیسیون مشترک ایران و اندونزیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران امروز در دیدار با وزیر امور اقتصادی جمهوری اندونزی با هیأت همراه با اشاره به روابط سیاسی طولانی و نزدیک ایران و اندونزی گفت: ایران و اندونزی دارای اشتراکات فرهنگی و دینی بسیاری هستند با توجه به اینکه سیاست دولت یازدهم توسعه روابط اقتصادی با کشورهای دوست از جمله کشورهای مسلمان است در این راستا کمیسیون مشترک ایران و اندونزی بعد از مدت‌ها توقف در ایران آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای موقعیت ویژه‌ای است گفت: ایران در بین 10 بندر بین‌المللی، 13 هزار کیلومتر راه‌آهن و پانزدهمین کشور برتر دنیا از نظر منابع غنی فلزی و غیرفلزی می‌باشد.

به گفته شافعی تاکنون در ایران بیش از 3 هزار معدن شناسایی شده و ایران اولین تولیدکننده فیروزه جهان و هشتمین تولیدکننده سیمان می‌باشد.

وی تصریح کرد: در صنعت خودرو نیز ایران از رشد قابل توجهی برخوردار شده و این رشد با برنامه‌های جدید همچنان ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه ایران پل ارتباطی شرق و غرب و متصل‌کننده شمال و جنوب می‌باشد گفت: برخورداری از موقعیت‌های ویژه در اقتصاد کل منطقه موجب توجه سایر کشورها به ایران شده است و همچنان می‌توان گفت: ایران در تأمین امنیت منطقه نیز اثرگذار می‌باشد.

شافعی ادامه داد: تاکنون تفاهم‌نامه‌های متعددی میان ایران و اندونزی به امضای دو کشور رسیده که متأسفانه به لحاظ اجرایی انتظارات را برآورده نکرده است و امیدواریم با تشکیل کمیسیون مشترک ایران و اندونزی بر تفاهمات گذشته بازنگری شود.

وی با اشاره به زمینه‌های همکاری میان ایران و اندونزی اظهار کرد: شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های پالایشگاه، سدسازی و نیروگاه امکانات قابل توجهی دارند و می‌توانند در این زمینه‌ها با اندونزی همکاری لازم را انجام دهند.

وی گفت: آنچه که تاکنون باعث کندی روابط ایران و اندونزی شده محدودیت‌های ایران بوده که خوشبختانه با تعامل دولت یازدهم با اقتصاد جهانی امیدواریم آینده ایران با کشورهای دوست مانند اندونزی متحول شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار