باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

اما و اگرهای آخرین وضعیت سرپرستان دانشگاهی/حرفهای ضد و نقیض از تاریخ مشخص شدن وضعیت دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند

تاکنون حرفهای ضد و نقیضی از سوی مسئولین درخصوص تاریخ مشخص شدن وضعیت دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، منتشر شده و گویا این قضیه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران،‌هم‌اکنون بیش از 25 دانشگاه کشور با سرپرست اداره می‌شود و این درحالی است که در این میان نام چند دانشگاه برتر نیز در لیست دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند به چشم می‌خورند که از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه تهران اشاره کرد. 

بر اساس این گزارش، دانشجویان دانشگاه تهران از این امر گله مند هستند و خواستار رسیدگی مسئولین هستند، چراکه بسیاری از فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی این دانشجویان به دلیل اینکه این دانشگاه با سرپرست اداره می‌شود به عقب افتاده و حتی برخی از تحقیقات کلانی که توسط دانشجویان درحال انجام بود به دلیل کمبود بودجه و البته اعلام نظری که باید توسط ریاست دانشگاه در خصوص بودجه تحقیقاتی این طرح‌ها صورت گیرد بر روی زمین مانده است. 

در ادامه این گزارش، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وضعیت دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می ‌شود در یکی دو جلسه شورای انقلاب فرهنگی مشخص می‌شود و این درحالی است که بسیاری از سرپرستان این دانشگاه‌ها مدت حکمشان از یک‌سال نیز گذشته و بر اساس قانون حضور بیش از 6 ماه سرپرست در یک دانشگاه غیر قانونی است، حال این عمل غیر قانونی قرار است تا کی ادامه یابد و یا اینکه این دو جلسه شورای انقلاب فرهنگی می‌تواند نتایج بیش از 25 دانشگاه را مشخص کند درحاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. 

در ادامه این گزارش آمده است، مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی مصاحبه‌ای با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اعلام کرده بود که نتایج این بررسی تا پایان هفته مشخص می‌شود. 

پرواضح است که حرفهای ضد و نقیضی در خصوص مشخص شدن وضعیت روسای دانشگاه‌ها از سوی مسئولین در خصوص تاریخ مشخص شدن ریاست دانشگا‌ه‌ها بیان شده اما متاسفانه آنچه در این میان از آن غافل شده‌ایم، شاید بحث رتبه علمی و حتی کاهش این رتبه با وجود اینکه دانشگاه تهران در رتبه بندی علمی جهان قرار دارد، وجود دارد و امیدواریم هرچه سریعتر وضعیت این دانشگاه‌ها مشخص شود.




گزارش از محبوبه دل انگیز



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار