پایان قسمت اول فینال لیگ حرفه ای بسکتبال

میزبان فاتح جنگ اول فینال تهرانی ها

اولین فینال لیگ حرفه ای بسکتبال در سالن واحد تهران شمال به نفع دانشگاه آزاد به پایان رسید. دانشگاه آزاد در مجموع فینال با نتیجه 2 بر یک پیش افتاد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ اولین دیدار فینال هفتگانه لیگ حرفه ای بسکتبال به میزبانی تیم دانشگاه آزاد تهران از ساعت 16 امروز در سالن تهران شمال آغاز شد. اعضاء دو تیم نیز پیش از شروع مسابقه به صورت رسمی معرفی شدند.

ترکیب اولیه دانشگاه و مهرام در فینال:

دانشگاه آزاد: حامد حسین زاده، جواد داوری، فیلییپ ویدنف، روزبه ارغوان و رایان ریچاردز

مهرام: سجاد مشایخی، تاکوان دین، اوشین ساهاکیان، آرمان زنگنه و حامد حدادی

دادکان مدیرکل ورزش دانشگاه آزاد که در بیشتر مسابقات امسال تیم نیز حاضر بوده است، ورود بانوان به سالن تهران شمال را برای دو بازی اول فینال آزاد اعلام کرد. به این ترتیب علاوه بر حدود 50 تماشاگری که به صورت هماهنگ برای تشویق دانشگاه آزاد به سالن آمده بودند، تعدادی از بانوان علاقمند هم در جایگاهی ویژه به تماشای فینال نشستند.

دادکان به همراه گنجی مدیرعامل مهرام در جایگاه ویژه بازی را تماشا می کردند اما محمود مشحون رئیس فدراسیون که روز گذشته برای چهارمین بار در این سمت انتخاب شد برای تماشای بازی اول فینال به سالن دانشگاه نیامده بود. با توجه به انیکه هنوز حکم ریاست محمود مشحون به طور رسمی ابلاغ نشده است، دولو سرپرست فدراسیون در اواسط کوارتر اول برای تماشای بازی وارد سالن شد.

شروع هفت امتیازی دانشگاه آزاد

حامد حسین زاده گارد رأس دانشگاه آزاد با یک پرتاب 3 امتیازی اولین امتیازآور بازی بود.  دانشگاه آزاد در شروع مسابقه 7 امتیاز پیاپی به دست آورد و مهرام پس از آن 5 امتیاز را جبران کرد.

هادی عامری سرپرست دانشگاه آزاد در دقیقه پنجم بازی، اولین اعتراض بازی را نسبت به فریاد تاکوان دین انجام داد. داوران در این صحنه به سرعت وارد عمل شدند و اجازه متشنج شدن فضای دو تیم را در شروع بازی ندادند.

در حالی که دو تیم تا دو دقیقه آخر کوارتر ابتدایی مساوی پیش می رفتند، اشتباهات بازیکنان دانشگاه و بازی تاکوان دین باعث پیش افتادن مهرام شد.

مهرام کوارتر اول بازی را با نتیجه 22 بر 19 برد.

رایان ریچاردز از دانشگاه آزاد با 8 امتیاز  و 3 ریباند بهترین بازیکن کوارتر اول بود. تاکوان دین یار خارجی مهرام هم با 6 امتیاز بهترین بازیکن آماری این تیم بود.

تکنیکال آرمان زنگنه، خطای غیر ورزشی آرن داودی

آرمان زنگنه فوروارد قدرتی مهرام در شروع کوارتر دوم به خاطر اعتراض خود یک خطای تکنیکال دریافت کرد. مربیان مهرام از روی نیمکت با فریاد آرمان را به آرامش در زمین فرا می خواندند.

آرن داودی از تیم دانشگاه آزاد که در دقیقه چهاردهم همراه با سعید داورپناه به زمین افتاده بود، بعد از ضربه زدن به وی با یک خطای غیر ورزشی جریمه شد. آرن با 3 خطا خیلی زود روی نیمکت نشست.

سجاد مشایخی گارد رأس مهرام هم یک دقیقه بعد در سوی دیگر زمین خطای تکنیکال گرفت. مشایخی با چهارمین خطای خود روی نیمکت نشست.

برخورد حدادی و ارغوان در زیر حلقه

حامد حدادی و روزبه ارغوان سنترهای دو تیم مهرام و دانشگاه در اواسط کوارتر دوم برخوردی لفظی در زیر حلقه دانشگاه آزاد پیدا کردند. ارغوان دو دقیقه بعد خطای بدی را با ضربه آرنج به صورت حدادی انجام داد.

میزبان نیمی از فینال اول را برد/ شروع حواشی فینال بسکتبال در کوارتر دوم

حمیدرضا صمد زاده سرپرست مهرام در اواسط کوارتر دوم با مراجعه به ناظران مسابقه از آنها خواست جلوی عکاسانی را که پشت حلقه دانشگاه آزاد مشغول عکاسی بودند، بگیرند. گویا نور فلش دوربین ها باعث ایجاد مزاحمت برای بازیکنان مهرام در زمان حمله شده بود.

دانشگاه آزاد که از اواخر کوارتر اول با چهار امتیاز عقب افتاده بود در دقایق آخر نیمه اختلاف را جبران کرد و نیمه اول را با نتیجه 38 بر 35 برد.

رایان ریچاردز با 10 امتیاز و 6 ریباند و حامد حسین زاده با 11 امتیاز بهترین بازیکنان دانشگاه آزاد در نیمه اول بودند. تاکوان دین با 10 امتیاز بهترین بازیکن مهرام بود.

مصدومیت داورپناه

دانشگاه آزاد با بازی خوب رایان ریچاردز و چند پرتاب 3 امتیازی در شروع نیمه دوم  اختلاف خود را با مهرام از مرز 10 امتیاز گذراند.

سعید داورپناه بازیکن مهرام در دقاق اولیه نیمه با آسیب دیدگی مچ پا از زمین به بیرون منتقل شد. شرایط داورپناه به شکلی بود که در ادامه به نیمکت تیم هم بازنگشت و راهی رختکن شد.

مهرامی ها که 12 امتیاز عقب افتاده بودند یک وقت استراحت در اواسط کوارتر گرفتند. حامد حدادی سنتر مهرام که از عملکرد تیم ناراضی بود در این زمان حاضر به نشستن روی نیمکت نبود و به سرپرست تیم اعتراض می کرد.

با این وجود مدافع قهرمانی لیگ در چند دقیقه اختلاف به وجود آمده را جبران کرد. بازیکنان مهرام در مرحله نیمه نهایی مقابل پتروشیمی نشان داده بودند که 10 امتیاز حاشیه امنیتی برای حریف ایجاد نمی کند.

در نهایت با دو امتیاز حدادی بعد از دقایقی طولانی مهرام بار دیگر با نتیجه 52 بر 51 پیش افتاد.

سجاد مشایخی گارد رأس تیم که خیلی زود به 4 خطا رسیده بود، در دو دقیقه آخر کوارتر سوم با 5 خطا از زمین بیرون رفت.

اعتراض دانشگاه آزاد به داوری

مهرام در شروع کوارتر چهارم با قدرت بیشتری وارد زمین شد و تیم برتر میدان بود. چند سوت داوران در دقایق اول کوارتر باعث به هم ریختن نیمکت دانشگاه آزاد شد. یک تصمیم داوران باعث ورود اعضا نیمکت دانشگاه آزاد به زمین شد و داوران به همین دلیل یک خطای تکنیکال به نیمکت میزبان دادند. این سوت اعتراض شدید شاهین طبع و سایر کادرفنی دانشگاه را برانگیخت.

شرایط بازی در دقایق بعدی کوارتر چهارم مساوی پیش رفت. دانشگاه آزاد با پنج خطایی شدن آرمان زنگنه در 4 دقیقه آخر سود کرد و یکی از مهره های زیر حلقه مهرام از دست رفت. از این دقیقه چند بازیکن مهرام خطاهای پنجم خود را دریافت کردند که همین موضوع هم نارضایتی مهرامی ها را در مورد داوری همراه داشت.

سه دقیقه آخر بازی به یک جنگ تمام عیار میان دو تیم تبدیل شده بود که در هر حمله امتیاز می آوردند. دانشگاه آزاد در دقیقه آخر با 3 امتیاز پیش بود و مهرام، حامد حدادی یکی دیگر از اسلحه های خود را هم به خاطر پنج خطایی شدن از دست داد. تاکوان دین هم در 8 ثانیه آخر به پنج خطایی های این تیم پیوست.

دانشگاه در نهایت بازی را با نتیجه 84 بر 78  به نفع خود تمام کرد و در سری فینال با نتیجه مجموع 2 بر یک پیش افتاد.

بازی بعدی فینال ساعت 3:40 دقیقه فردا چهارم خرداد در سالن دانشگاه آزاد برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار