استرالیا نخستین مسئول مبارزه با تروریسم را منصوب کرد

سفیر سابق استرالیا در ایران و اندونزی به عنوان نخستین مسئول مبارزه با تروریسم منصوب شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسرائیل نشنال نیوز، استرالیا روز گذشته نخستین مسئول مبارزه با تروریسم را برای ایجاد هماهنگی میان نهادهای امنیتی و مبارزه با تروریسم منصوب کرد. "گرگ موریارتی،" ‌سفیر سابق استرالیا در ایران و اندونزی به این سمت منصوب شد.

"جولی بیشاپ،" وزیر امور خارجه استرالیا در گفتگو با رادیو ملی این کشور اعلام کرد تعداد زیادی سازمان امنیتی و ‌اطلاعاتی در کشور وجود دارد و وظیفه "موریارتی" ایجاد هماهنگی لازم میان آنها و سپس ارائه گزارش به نخست وزیر است.

"بیشاپ" همچنین افزود:‌ "آمریکا و انگلیس باید شهروندی افرادی را که دارای تابعیت دوگانه بوده و با گروه های تروریستی همکاری می کنند سلب کند. تعداد افراد استرالیایی که برای پیوستن به گروه های تروریستی به عراق و سوریه سفر می کنند افزایش یافته است. دولت استرالیا تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت در این کشور به کار می گیرد."

استرالیا نیز همانند بسیاری از کشورهای دیگر از داخل و خارج با تهدیدهای تروریستی روبرو است. تاکنون بسیاری از حملات گروه تروریستی داعش در این کشور خنثی شده است. بیش از 100 تبعه استرالیا برای پیوستن به گروههای تروریستی، این کشور را ترک کرده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار