رئیس واحد علوم تحقیقات

از اساتید ایرانی خارج از کشور استفاده می کنیم

رئیس واحد علوم تحقیقات گفت: یکی از سیاست های اصلی واحد علوم و تحقیقات، فراهم آوردن زمینه های مناسب برای همکاری با اساتید برجسته بین المللی و اساتید ایرانی خارج از کشور است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران علی عباسپور در سومین کنفرانس ملی حسابداری مدیریت ایران که با حضور بزرگان علم مدیریت و حسابداری در این واحد برگزار شد گفت: برگزاری اینگونه همایشها و کارگاه ها در واحد علوم و تحقیقات فرصت بسیار مناسبی برای دستیابی دانشجویان و اساتید به علم روز دنیا است، واحد علوم و تحقیقات آمادگی کاملی برای همکاری با انجمن های مختلف علمی و پژوهشی و برگزاری کارگاه ها و همایش های مرتبط را دارد.

وی افزود: یکی از وظایف مهم دانشگاه ها ایجاد بستر لازم برای حضور بیشتر متخصصان و پژوهشگران برتر به منظور تبادل اطلاعات روز دنیا در تمامی زمینه های علمی و تحقیقاتی است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات یکی از خصوصیات انجمن هایی نظیر انجمن حسابداری مدیریت ایران را مردم نهاد بودن آنها دانست و افزود: انجمن های مردم نهاد باید با کارشناسی و بررسی مشکلات، سهم بسزایی در ارائه راهکار و پیشنهادات موثر در برطرف سازی مشکلات کشور داشته و به عنوان صاحبنظر و متخصص نه تنها در ایران بلکه در سطح بین المللی مطرح شوند.

عباسپور توجه ویژه به بودجه عملیاتی در برنامه ریزی های کلان دولت را از ضرورت ها دانست و گفت: برای اولین بار و در دولت های گذشته بودجه عملیاتی کشور در برنامه های توسعه ای مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت که ایرادات بسیاری در این بررسی ها پدیدار شد اما متأسفانه در دولت نهم و دهم به فراموشی سپرده شد، لذا سازمان برنامه و بودجه یکی از ارکان تأثیرگذار در امور اقتصادی کشور است و  انحلال سازمان برنامه و بودجه در دولت های نهم و دهم  باعث خسران غیرقابل جبران بر اقتصاد و توسعه کشورشد و باعث مسرت است که دولت روحانی در صدد احیای مجدد سازمان برنامه و بودجه است.

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری بر تولید و اقتصاد بدون نفت اشاره کرد و  ادامه داد: متأسفانه برخی مسئولان دولت گذشته با کاغذ پاره خواندن تحریم ها، از سیاست گذاری درست و منطقی برای اداره امور کشور و عدم وابستگی باز ماند، ایران به نوعی مرکز واردات جنس های کم کیفیت چینی شد و این امر منجر به توقف چرخ تولید و ورشکستگی بسیاری از تولید کنندگان شد.

 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار