شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد:

افزایش نرخ سوخت بلیت هواپیما از ساعت ۲۴ سه‌شنبه/ افزایش ۱۰۰ تومانی هر لیتر سوخت هواپیماهای مسافربری

سوختگیری هواپیما نرخ سوخت انواع حامل‌های انرژی از جمله نرخ سوخت هواپیما از ساعت ۲۴ سه‌شنبه فردا سه‌شنبه از ۵۰۰ تومان در هرلیتر به ۶۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نرخ‌های جدید حامل‌های انرژی را اعلام کرد که بر این اساس نرخ سوخت برای هواپیماهای مسافربری در هر لیتر از ۵۰۰ تومان به ۶۰۰ تومان افزایش یافت. 
 
افزایش نرخ سوخت دقیقا از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به عنوان تامین بخشی از درآمد‌ها مطرح شد؛ قانونی که از سال ۸۹ به اجرا درآمد. 
 
قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هزینه سوخت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به ازای هر لیتر ۱۰۰ تومان محاسبه می‌شد اما بعد از اجرای قانون هدفمندی، هزینه سوخت هواپیما به ازای هر لیتر ۲۰۰ تومان اعلام شد؛ بعد از آن و به تبع اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها نرخ بلیت هواپیما دستخوش تغییراتی شد، به طوریکه نرخ سوخت برای هواپیماهای مسافری در هرلیتر قیمت‌های ۴۰۰ تومان و بر اساس مصوبه تاریخ ۲۳ آبان ۹۱ ستاد هدفمندی یارانه‌ها، نرخ سوخت هواپیما به ۷۰۰ تومان در هر لیتر افزایش یافت. 
 
اما بعد از افزایش نرخ سوخت هواپیما به ۷۰۰ تومان در هر لیتر و اختلاف نظر شرکت پخش فراوده‌های نفتی و ایرلاین‌ها بر سر نرخ قیمت، در ‌‌نهایت هیئت دولت در اردیبهشت ۹۳ قیمت سوخت ایرلاین‌های داخلی به ازای هر لیتر برای پروازهای مسافری داخلی و خارجی را ۵۰۰ تومان و برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی باربری به ازای هر لیتر برای پروازهای داخلی و خارجی را بر اساس نرخ بین المللی تعیین کرد. 
 
در همین حال بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پروازهای مسافری با ۱۰۰ تومان افزایش به ۶۰۰ تومان در هر لیتر افزایش یافت. 

انتهای پیام/

برچسب ها: هواپیما ، سوخت ، یارانه ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین کبابی
۰۹:۰۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
مگه بلیط هواپیما سوخت داره؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
وطن دوست
۲۳:۰۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
چون قشر متوسط و ضعیف از هواپیما استفاده می کنند این گونه سوخت هواپیما مفت است؟؟؟
آخرین اخبار