رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران؛

کمبود نیروی انسانی کارآمد مهمترین چالش دستگاه قضایی

عباس پوریانی در بازدید از مجتمع قضائی شهید باهنر (ره) گفت: کارگزاران و مسئولین در نظام اسلامی باید تقوی و پرهیزکاری و خلوص نیت و خوش‌رفتاری و تکریم ارباب رجوع را همواره مد نظر قرار دهند و با رعایت این صفات ، گامهای موثری در خدمت گزاری به مردم بردارند.

کمبود نیروی انسانی کارآمد مهمترین چالش دستگاه قضاییبه گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ضمن تبریک ایام فرخنده و پربرکت ماه رجب، با ذکر حدیثی گرانبها از مولای متقیان حضرت امیر المومنین (ع) دینداری، افتادگی و بخشندگی را نشانه‌های دوستی از نگاه مولای متقیان بیان کرد و خواستار آن شد که همگان فرمایشات این امام همان را نصب العین خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه عدالت علوی در جایگاه قضاوت مورد  تاکید خاص علما و بزرگان دینی و همچنین خواسته به حق مردم است افزود: مسوولان و مدیران در دستگاه‌ قضائی باید با رعایت این اصل اساسی جامعه را به سمت سلامت و پویایی هدایت کنند.

پوریانی با اشاره به افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه‌ قضائی در سالهای اخیر و خروج همکاران با سابقه به دلیل بازنشستگی از سیستم قضائی کمبود نیروی انسانی کارآمد و عدم امکان انتقال تجربیات به نیروهای جدید را ، مهمترین چالش دستگاه قضائی در اجرای عدالت و رضایتمندی مردم بیان کرد و خواستار تدابیر خاص در جهت حل مشکلات پیش رو در جذب نیروی انسانی شد.

این مقام قضایی توقع مردم در رسیدگی به موقع و سریع به پرونده‌ها را انتظاری بجا دانست و گفت: به منظور افزایش سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها و با توجه به تعداد پرونده‌های وارده به محاکم، یکی از راهکارها افزایش شعب رسیدگی کننده در محاکم می باشد که ساز و کار آن در دست مطالعه است که البته می‌بایست در کنار مقوله مهم فرهنگ‌سازی در جامعه بتوانیم شاهد کاهش ورودی پرونده و افزایش کیفی در جریان رسیدگی به پرونده‌ها را شاهد باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات کادر قضائی و اداری در مجتمع قضایی باهنر (ره) با توجه به پوشش مناطق 4، 8 و 13 و گستردگی این مناطق از حیث وسعت و جمعیت و ازدیاد طرح دعاوی مطرح شده این مجتمع را یکی از بزرگترین مجموعه‌های قضایی در شهر تهران دانست و ابراز امیدواری کرد: بزودی با تاسیس شعب جدید بتوانیم ضمن کاهش ورودی ها زمینه خدمت بهتر به مردم و کاهش فشار کار به همکاران را فراهم آوریم.

پوریانی که با هدف بررسی فعالیت‌ها و تنگناهای موجود در مجتمع قضائی باهنر(ره) سخن می‌گفت در پایان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با نثار خون هزاران شهید سرافراز و تحمل رنج‌ها و مشقات فراوان به ثمر رسیده است گفت: امروز هر کس در هر پست و مقامی باید با انجام وظایف محوله به نحو شایسته و مطلوب مدافع ارزشهای انقلاب اسلامی و مقام عظمای ولایت باشد.

شایان ذکر است در این بازدید یک روزه رئیس کل دادگاه عمومی و انقلاب تهران به همراه معاونین ستادی در یک دیدار صمیمی در مجتمع قضائی شهید باهنر(ره) به مراجعات مردمی پاسخ و دستورات قضائی را صادر نمودند.

شهسواریان

مدیر روابط عمومی کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگاه ، انقلاب ، ریس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار