افشار درگفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

شهرسازی بدون تخریب اراضی در دستور کار است/ ضعف نقشه برداری در ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: نگاه بر این است با همکاری وزارت راه و شهرسازی بدون تخریب ارضی کشاورزی و صنایع و منابع طبیعی شهرسازی صورت گیرد.

افشار معاون وزیرجهادکشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بهره‌برداری نادرست از اراضی کشاورزی در کشور فراگیر شده است، اظهار داشت: به جهت نداشتن آمایش سرزمین و اطلاعات مناسب بخشی از اراضی کشاورزی به کارگاه، مراکز خدمات و یا توسعه شهری و روستایی تبدیل شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: همچنین در اطراف تهران، کارخانجات آلاینده بسیاری تاسیس شده که آلودگی آن‌ها شهر تهران را تسخیر کرده است.

وی ادامه داد: نبود آمایش و برنامه‌ریزی دقیق سرزمین هزینه‌های کشور و مردم را بالا برده است که اگر برنامه آمایش سرزمین را گسترش داده و به آن عمل کنیم، با یک برنامه‌ریزی جدید هم از منابع آب و خاک و هم از ساز و کار‌ها استفاده بهینه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برنامه مکانی دقیق را با سازمان نقشه برداری آغاز کرده‌ایم، گفت: نگاه بر این است که کاری را شروع کنیم که اطلاعات اراضی کشور تکمیل نشده و با کمک وزارت راه و شهرسازی، مناطق مختلف و مساعد را برای شهرسازی بدون تخریب اراضی کشاورزی و منابع طبیعی شناسایی و ارائه کنیم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تاکید کرد: استفاده دقیق و مدیریت بهینه آب و خاک کشور و استفاده بهینه از زمین نیازمند نقشه برداری و مطالعه دقیق منابع کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار