ساری؛

برداشت سالانه 62 تن گل محمدی از باغ‌های مازندران

سالانه 62 تن گل محمدی از باغ‌های مازندران برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در سه سال در 300 هکتار از باغات مازندران گل محمدی کشت می شود

محمد تقی شکوهی درباره کشت گل محمدی در مازندران گفت: مازندران دارای 95 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی است که سالانه 62 تن محصول با عملکرد یک تن در هکتار از این سطوح برداشت می شود.

به گفته وی؛ برای احداث 95 هکتار باغ گل محمدی در مازندران، 180 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی سازمان جهاد کشاورزی مازندران جهت خرید نهال یارانه دار پرداخت شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تعداد نهال مورد استفاده در هر هکتار 2 هزار اصله می باشد، گفت: میزان تولید در سال جاری 165 تن گل تر بوده که پیش بینی می شود از این مقدار 660 هزار لیتر گلاب استحصال شود.

شکوهی، قیمت خرید هر کیلو گل محمدی تر از باغدار را 40 تا 50 هزار ریال دانست و افزود: قیمت خرید هر لیتر گلاب از باغداران 60 تا 70 هزار تومان می باشد.

وی یادآور شد: در صورت تامین اعتبار و تسهیلات و آب مورد نیاز امکان توسعه باغ گل محمدی در 300 هکتار طی سه سال امکان پذیر خواهد بود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: احداث باغات گل محمدی سبب توسعه اکوتوریسم و توریسم روستایی، تولید پایدار و سالم محصول غذایی، ایجاد پوشش گیاهی در مناطق شیبدار و جلوگیری از فرسایش خاک و اشتغالزایی و توسعه اقتصاد منطقه خواهد شد.

شکوهی تصریح کرد: میزان آب مورد نیاز برای گل محمدی به صورت سنتی 5 هزار متر مکعب در سال و برای دو هزار اصله نهال است که در مازندران این مقدار به منظور جبران کمبود آب از طریق آبیاری تکمیلی برای هر نهال 750 لیتر در پنج مرحله آبیاری به یک هزار و 500 متر مکعب کاهش پیدا می کند .

وی افزود: احداث یک واحد فراوری استحصال و تولید گلاب و اسانس با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریالی در منطقه فریم در دست بررسی است .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: گل محمدی بیشتر در شهرستان ساری در منطقه فریم کشت می شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: سالانه ، گل ، محمدی ، برداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.