شیراز؛

کشت توت در استان فارس

ضیغمی کارشناس مسئول میوه‌های سردسیری جهاد کشاورزی فارس گفت: سطح زیرکشت توت در استان فارس حدود 170 هکتار است که از این سطح زیرکشت 300 تن برداشت می‌شود.

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، توت میوه‌ای کوچک و البته پرخاصیت و پر کالری با طعم‌های ترش و شیرین است.

وی افزود: از انواع توت، توت سیاه، توت سفید و همچنین توت مجنون یا زینتی است که این نوع توت میوه هم تولید می‌کند و جنبه خوراکی نیز دارد.

درخت توت از جمله درخت‌های مقاوم به خشکسالی و کم آبی است و معمولا در مناطق سرد و معتدل مثل مرکز و شمال استان فارس رشد خوبی دارد و البته در کم آبی می‌تواند به فضای شهری هم کمک کند.

ضیغمی ادامه داد: سطح زیر کشت توت در استان فارس حدود 170 هکتار است که از این سطح زیرکشت 300 تن برداشت می‌شود و عمده این سطح زیرکشت به صورت درختهای پراکنده در بین باغهای دیگر وجود دارد.

این میوه در عین کوچکی خواص فوق‌العاده‌ای هم دارد ویتامین "ب" و "ث" دارد، مصرف آن برای کم خونی توصیه شده، رفع یبوست می‌کند، عملکرد کلیه را تقویت می‌کند و از همه مهمتر برای دیابتی‌ها مفید است.

این کارشناس بیان کرد: شیرینی موجود در توت سفید از قند گلوکز و فروکتوز نیست و از سربیتول موجود در آن است و به همین خاطر بیماران دیابتی به راحتی می‌توانند جایگزین قند استفاده کنند.

حتی درخت توت علاوه بر مصرف میوه‌اش اهمیت اقتصادی هم دارد و آن هم در صنعت پرورش کرم ابریشم است.

انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.